logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدا دادن همزن برقی

علت صدا دادن همزن برقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدا دادن همزن برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات رایج و آزاردهنده‌ای که ممکن است هنگام استفاده از همزن برقی با آن روبه‌رو شوید، صدای زیاد آن است. اگر هنگام مواجه شدن با این مشکل بلافاصله برای رفع آن اقدام نکنید، بدون شک آسیب‌های جدی به دستگاه شما وارد می‌شود. بنابراین اگر همزن برقی شما صدای غیرطبیعی تولید می‌کند، باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله از آی پی امداد، با علت صدا دادن همزن برقی آشنا خواهید شد و با شناخت دلایل ایجاد این مشکل نسبت به عیب‌یابی و برطرف کردن آن اقدام خواهید کرد. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد علت و راه‌حل صدا دادن همزن برقی را به شما ارائه دهند.

4 علت صدای بلند همزن برقی + راه‌حل

همزن برقی جزء یکی از وسایل‌های مهم و پرکاربرد هر آشپرخانه‌ای به شمار می‌آید که ممکن است برخی مواقع به دلایل مختلف مانند استفاده مداوم و غیراصولی و عدم سرویس‌دهی به موقع با مشکل و اختلال مواجه شود. به عنوان مثال صدای همزن برقی یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای است که گاهی اوقات برای این دستگاه اتفاق می‌افتد. ممکن است زمانی که بخواهید از همزن برقی خود استفاده کنید، به محض روشن کردن آن شاهد صدای شدید و ناهنجار آن باشید. اکثر مواقع به دلیل برخورد شدید پره‌های همزن برقی با یکدیگر رخ می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که دلایلی مختلفی وجود دارد که موجب صدا دادن همزن برقی می‌شوند. بنابراین برای اینکه بتوانید هنگام مواجه شدن با این مشکل، هوشمندانه عمل کنید، از مهم‌ترین علل صدا دادن همزن برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خم شدن محور همزن‌ها
  2. تغییر شکل یافتن حلقه همزن‌ها در اثر برخورد با اشیاء سخت
  3. خارج شدن چرخ‌دنده‌ها از محل استقرار خود
  4. عدم استقرار صحیح چرخ‌دنده‌ها در مکان‌های مشخص

4 علت صدای بلند همزن برقی + راه‌حل

در ادامه این مطلب هر کدام از موارد و علت صدا دادن همزن برقی را مورد بررسی دقیق قرار داده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. لازم به ذکر است که این راهکارها در شرایط خاص کاربردی نبوده و نیازمند مهارت و تخصص هستند. در نتیجه بهتر است برای عیب‌یابی دقیق مشکل همزن برقی از افراد متخصص کمک بگیرید.

1. خم شدن محور همزن‌ها

اولین و مهم‌ترین موردی که باعث صدای زیاد همزن برقی می‌شود، خم شدن محور همزن‌ها است. در واقع این خم‌شدگی عملکرد صحیح همزن را مختل می‌کند و در ایجاد صدای شدید و غیر طبیعی همزن نقش به سزایی دارد. هنگام مواجه شدن با این مشکل باید بلافاصله برای برطرف کردن آن اقدام کنید؛ زیرا صدا دادن همزن یک مشکل جدی است و می‌تواند به موتور دستگاه فشار وارد کند. خم شدن محور همزن‌ها به دلیل استفاده مداوم، برخورد پره‌ها به اجسام سخت، ایجاد ضربه به همزن و … اتفاق می‌افتد. این خم‌شدگی موجب تولید صدای غیرطبیعی دستگاه همزن می‌شود.

خم شدن محور همزن‌ها

راه‌حل:

  • اگر مشکل صدا دادن همزن برقی، فرسودگی، خرابی یا خم شدن محور همزن‌ها باشد، بهترین راه حل برای رفع این مشکل، تعویض محور همزن است.
  • بنابراین بهتر است در ابتدا محور همزن خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

2. تغییر شکل یافتن حلقه همزن‌ها در اثر برخورد با اشیاء سخت

از دیگر دلایلی که باعث صدای زیاد همزن برقی می‌شود، می‌توان به تغییر شکل حلقه‌ها به علت برخورد با اشیاء سخت اشاره کرد. در واقع اگر همزن شما صدای عجیب و آزاردهنده‌ تولید می‌کند، ممکن است حلقه‌های آن با اشیای سخت برخورد داشته باشند. در چنین شرایطی پره‌های همزن دچار مشکل می‌شوند. حلقه‌های همزن به دلیل برخورد با اشیای خارجی سخت دچار خرابی و تغییر شکل می‌شوند و صدا دادن همزن برقی را به همراه خواهند داشت.

تغییر شکل یافتن حلقه همزن‌ها در اثر برخورد با اشیاء سخت

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید ابتدا حلقه‌های همزن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی و یا تغییر شکل، برای تعمیر و یا تعویض آن‌ها اقدام کنید.
  • اگر در زمینه تعمیر و یا تعویض قطعات همزن برقی مهارت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم خودسرانه عمل نکنید.

3. خارج شدن چرخ‌دنده‌ها از محل استقرار خود

خروج چرخ‌دنده‌ها از محل استقرار خود، یکی از دیگر موارد مهمی است که موجب صدا دادن همزن برقی می‌شود. در واقع هنگامی که چرخ‌دنده‌ها از محل قرارگیری خود خارج می‌شوند، علاوه‌بر ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه، موجب ایجاد صدای شدید و ناهنجار می‌شوند. بنابراین در چنین شرایطی،‌توجه به محل قرارگیری چرخ دنده‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرخ‌دنده‌های همزن به دلایل مختلف از محل استقرار خود خارج می‌شوند، در نتیجه دستگاه شروع به تولید صدای شدید می‌کند.

 خارج شدن چرخ‌دنده‌های همزن برقی از محل استقرار خود

راه‌حل:

  • برای برطرف‌ کردن این مشکل بایستی چرخ‌دنده‌ها را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را به جایگاه اولیه خود بازگردانید.
  • برای این کار باید بدنه موتور همزن را باز کنید تا بتوانید چرخ‌دنده‌ها را به راحتی در جای مناسب خود قرار دهید.
  • اگر در این زمینه مهارت ندارید، بهتر است کار عیب‌یابی و تعمیر همزن برقی خود را به تکنسین حرفه‌ای بسپارید.

4. عدم استقرار صحیح چرخ‌دنده‌ها در مکان‌های مشخص

علاوه‌بر خروج چرخ‌دنده‌ها از محل استقرار خود، عدم استقرار صحیح آن‌ها در مکان‌های مشخص، مورد مهم دیگری است که صدای بلند همزن برقی را به همراه خواهد داشت. در واقع اگر چرخ‌دنده‌ها به صورت صحیح و اصولی در مکان‌های مشخص شده قرار نگیرند، باعث ایجاد مشکل در عملکرد همزن و تولید صدای زیاد خواهند شد. برخی مواقع چرخ دنده‌ها به صورت نادرست و غیراصولی در مکان‌های مشخص شده قرار می‌گیرند و موجب صدا دادن همزن برقی می‌شوند.

راه‌حل:

  • بهترین راه حل برای رفع این مشکل، قرار دادن صحیح چرخ‌دنده‌ها در مکان‌های مشخص است.
  • ابتدا چرخ‌دنده‌ها را بررسی کنید و در صورت مشاهده عدم استقرار صحیح، آن ها را در جای مشخص شده خود قرار دهید.

برای رفع صدای زیاد همزن برقی با کجا تماس بگیریم؟

به طور کلی صدا دادن همزن برقی یکی از مشکلات رایجی است که برای این دستگاه اتفاق می‌افتد. صداهای غیر طبیعی و آزاردهنده‌ همزن برقی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خم شدن محور همزن‌ها، تغییر شکل حلقه‌ها به علت برخورد با اشیای سخت، خروج چرخ دنده‌ها از محل استقرار خود، عدم استقرار چرخ دنده‌ها در مکان‌های مشخص شده اشاره کرد. این مشکل برخی مواقع نیز به دلیل خرابی و نیم سوز شدن موتور همزن رخ می‌دهد که باید موتور دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و آن را توسط تکنسین متخصص تعمیر کنید. برای تعمیر مشکل صدای همزن برقی می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل کنید تا متخصصین آی پی امداد در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند و مشکل را برطرف کنند.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست