logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت دیر روشن شدن تلوزیون

علت دیر روشن شدن تلوزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت دیر روشن شدن تلوزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تاخیر در روشن شدن تلوزیون زمانی که میخواهید به سرعت آن را روشن کرده و برنامه مورد علاقه تان را تماشا کنید، ممکن است آزاردهنده باشد. روشن کردن تلوزیون ممکن است چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. اگر پس از زدن دکمه پاور تلوزیون، مدتی طول میکشد تا دستگاه روشن شود و احساس می کنید مشکلی در سیستم آن وجود دارد، می توانید به مطالعه این مقاله از آی پی امداد بپردازید که در آن علت دیر روشن شدن تلویزیون و راهکارهای رفع مشکل را بررسی کرده ایم. همچنین میتوانید سوالات خود را در مورد این مشکل با تکنسین های آی پی امداد نیز در میان بگذارید؛ شما مخاطبین عزیز میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات و یا در بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح کنید و منتظر پاسخ تعمیرکاران آی پی امداد در اسرع وقت باشید.

چرا تلوزیون با تاخیر روشن می شود؟

دیر روشن شدن تلوزیون همیشه به معنای وجود مشکل نیست. در برخی از مدل های هوشمند، دیر روشن شدن دستگاه به دلیل راه اندازی سیستم تلوزیون، بررسی و تنظیم بخش های سخت افزاری و نرم افزاری آن است. در تلوزیون هایی که مجهز به تکنولوژی های مانند روشنایی خودکار و یا بررسی منابع ورودی قبل از روشن شدن هستند، ممکن است روشن شدن تلوزیون با تاخیر همراه باشد. بنابراین در هر صورت توصیه میکنیم قبل از هرگونه اقدام برای عیب یابی و رفع مشکل، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و سپس برای تعمیر تلویزیون خود اقدام کنید.

7 علت دیر روشن شدن تلوزیون + راه‌حل

دیر روشن شدن تلویزیون مشکلی رایج است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر می خواهید بدانید دلیل تاخیر در بالا آمدن تصویر تلوزیون چیست، در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  1. بارگذاری و راه اندازی سیستم عامل و نرم افزارها
  2. بررسی تنظیمات دستگاه
  3. وجود مشکل در منبع تغذیه
  4. تکنولوژی های خاص دستگاه
  5. به روز نبودن نرم افزارها
  6. پر شدن حافظه پنهان تلوزیون
  7. نصب برنامه های متعدد روی تلوزیون

7 علت دیر روشن شدن تلوزیون + راه‌حل

در ادامه هریک از مواردی که نام برده شده اند، به صورت کامل همراه با راه حل بررسی خواهند شد.

  1. بارگذاری و راه اندازی سیستم عامل و نرم افزارها

گاهی تلوزیون دیر روشن می شود؛ زیرا باید ابتدا سیستم عامل بارگذاری گردد. هنگام بارگذاری سیستم عامل، تمامی کدهای وظایف و پروسه راه اندازی تلوزیون بررسی میشود تا تصویر به خوبی نمایش داده شود. همچنین برنامه های مربوط به مدیریت تنظیمات، برنامه های مربوط به اینترنت و سرویس های آنلاین، راهنمای الکترونیکی برنامه ها و … نیاز به بارگذاری دارد.

  • می توانید برنامه هایی که نیازی به اجرا در هنگام روشن شدن تلویزیون ندارید را غیرفعال کنید.
  1. بررسی تنظیمات تلویزیون

قبل از روشن شدن تلوزیون، سیستم آن باید تنظیمات مربوط به ورودی و تنظیمات برای نمایش صحیح، تنظیمات نورپردازی، تنظیمات رزولوشن و وضعیت ورودی ها بررسی شده و این پروسه زمان بر است و باعث دیر روشن شدن تلوزیون میشود. همچنین اگر تلویزیون شما به طور خودکار به شبکه و اینترنت متصل می شود، ممکن است در هنگام روشن شدن منتظر برقراری اتصال باشد که باعث تاخیر در روشن شدن دستگاه می شود.

  • دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مطالعه کنید و تنظیمات مربوط به روشنایی، ذخیره سازی تصویر، شبکه، اینترنت و به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید.
  1. وجود مشکل در منبع تغذیه

یکی از دلایل دیر روشن شدن تلویزیون، مشکلات مربوط به منبع تغذیه است. منبع تغذیه وظیفه تامین برق مورد نیاز سایر اجزای تلویزیون مانند برد اصلی، پنل، بک لایت و … را بر عهده دارد. اگر در عملکرد منبع تغذیه اختلالی ایجاد شود، ممکن است تلویزیون با تاخیر روشن شود یا اصلا روشن نشود.

وجود مشکل در منبع تغذیه

  • قبل از انجام هر اقدامی بهتر است منبع برق دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که سیم برق به درستی به دستگاه وصل شده و پریز برق مشکلی ندارد.
  • همچنین نیاز است کابل بین تلوزیون و منبع ورودی به دستگاه دیگر را بررسی کنید که به خوبی متصل و محکم هستند.
  • اتصالات دیگر از طریق کابل HDMI  یا دیگر کابل‌های مشابه ورودی‌های تلویزیون را بررسی کنید و از اتصال صحیح آن ها مطمئن شوید.
  • همچنین نیاز است قطعه پشت تلوزیون را باز کنید و بررسی کنید که خازن ها به خوبی کار می کنند.
  • در صورت نشتی و خرابی خازن ها بهتر است هرچه سریع تر آنها را تعویض نمایید.
  • برای تعویض قطعات منبع تغذیه یا خازن میتوانید از کمک تکنسین های آی پی امداد بهره مند شوید.
  1. تکنولوژی های خاص دستگاه

دلیل تاخیر در روشن شدن تلوزیون های هوشمند، وجود تکنولوژی های خاص مانند روشنایی خودکار، بهینه سازی تصویر قبل از نمایش و … در این دستگاه هاست. در این نوع تلوزیون ها دیر روشن شدن کاملا طبیعی است و نشانه بروز مشکل نیست.

  • به تنظیمات تلویزیون خود بروید و تنظیمات مربوط به روشنایی خودکار، ذخیره سازی تصویر و سایر تنظیماتی که ممکن است بر فرآیند روشن شدن دستگاه تاثیر بگذارند را بررسی کنید.
  • در صورت نیاز می توانید این تنظیمات را تغییر دهید.
  1. به روز نبودن نرم افزارها

اگر تلوزیون شما از نوع هوشمند است، بهتر است همیشه نرم افزارهای دستگاه را آپدیت نگه دارید تا از ویژگی های بهتری بهره مند شده و همچنین سیستم و برنامه ها ارتقا پیدا کنند. همچنین استفاده از آخرین نسخه نرم افزاری تلوزیون به بهینه سازی عملکرد و رفع مشکلاتی مانند دیر آمدن تصویر کمک می کند. توجه داشته باشید پس از به روزرسانی ممکن است برخی از تنظیمات به حالت پیش فرض برگردند. بنابراین نیاز است تنظیمات را بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید.

به روز نبودن نرم افزارها

  • برای آپدیت تلوزیون میتوانید با مراجعه به بخش منوی تنظیمات، بخش Update Software را انتخاب کنید و به روزرسانی را انجام دهید.
  • همچنین میتوانید از بخش فروشگاه دستگاه، آپدیت خودکار را انتخاب کنید و نرم افزار تلوزیون را به صورت خودکار آپدیت کنید.
  1. پر شدن حافظه پنهان تلوزیون

اگر حافظه پنهان تلوزیون پر شده باشد، ممکن است تلوزیون زمان بیشتری برای روشن شدن نیاز داشته باشد.

  • برای حل این مشکل نیاز است حافظه پنهان را خالی کرده و یا سیستم تلوزیون را مجددا راه اندازی کنید.
  • برای راه اندازی مجدد و پاک کردن حافظه تلویزیون آن نیاز است تلوزیون را روشن کنید و با زدن دکمه پاور دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
  • با انجام این کار حافظه پنهان پاک شده و در دفعات بعد تلوزیون سریع تر روشن میشود.
  • روش دیگر برای پاک کردن حافظه پنهان این است که دستگاه را به مدت 30 ثانیه از برق بکشید و مجددا آن را وصل و روشن کنید.

در صورتی که همه اقدامات بالا را انجام دادید، اما همچنان مشکل دیر روشن شدن دستگاه وجود دارد، میتوانید تنظیمات تلوزیون را مجددا بازنشانی کرده و به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای انجام این کار میتوانید از بخش تنظیمات گزینه Reset settings را انتخاب کرده و اقدام به ریست کردن تلویزیون خود نمایید.

  1. نصب برنامه های متعدد روی تلوزیون

یکی از دلایل کاهش سرعت تلوزیون و تاخیر در بالا آمدن تصویر آن ممکن است مربوط به نصب بیش از حد برنامه روی دستگاه باشد. اشغال بیش از حد فضا توسط برنامه های متعدد ممکن است باعث تاخیر در پاسخ دهی دستگاه نیز گردد. همچنین برخی از برنامه ها، حتی زمانی که به طور فعال از آنها استفاده نمی کنید، در پس زمینه اجرا می شوند. این برنامه ها می توانند به طور مداوم از منابع سیستم استفاده کنند و سرعت روشن شدن تلویزیون را کاهش دهند. بنابراین توصیه می کنیم برنامه ها و سرویس های غیر ضروری را غیر فعالسازی و یا حذف کنید.

نصب برنامه های متعدد روی تلوزیون

  • اولین قدم برای حل این مشکل، حذف برنامه هایی است که از آنها استفاده نمی کنید.
  • برای این کار، به منوی تنظیمات تلویزیون بروید و به بخش Apps یا Installation Apps مراجعه کنید.
  • برنامه هایی که دیگر نیازی به آنها ندارید را انتخاب کرده و آنها را حذف کنید.
  • همچنین بسیاری از برنامه ها دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می دهد اجرای آنها در پس زمینه را غیرفعال کنید.
  • برای انجام این کار، به تنظیمات برنامه مورد نظر رفته و به دنبال گزینه ای برای غیرفعال کردن اعلان ها یا Disable Notificatios باشید.

برای رفع مشکل دیر روشن شدن تلوزیون با کجا تماس بگیریم؟

اگر پس از مطالعه این مطلب همچنان نتوانستید علت دیر روشن شدن تلوزیون را بیابید و یا اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهید، بهتر است از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید. متخصصین مجموعه آی پی امداد میتوانند برای رفع مشکل تلوزیون به شما کمک کنند. با مراجعه به بخش ثبت درخواست در سایت، درخواست خود را برای حضور تکنسین های آی پی امداد در محل برای تعمیر تلوزیون ثبت کنید. همچنین میتوانید برای هماهنگی حضور تکنسین در محل، با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست