logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ نشدن ساندویچ ساز

علت داغ نشدن ساندویچ ساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ نشدن ساندویچ ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بیشترین سوالی که در مورد مشکلات ساندویچ ساز پرسیده میشود، این است که چرا صفحات ساندویچ ساز داغ نمیشود؟ به همین دلیل از تکنسین های آی پی امداد خواسته ایم که علت داغ نشدن ساندویچ ساز را بررسی کنند و روش حل این مشکل را در اختیار مخاطبین عزیز آی پی امداد قرار دهند. بنابراین توصیه میکنیم اگر ساندویچ ساز شما نیز دچار مشکل شده است و داغ نمیشود، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. همچنین اگر برای تعمیر مشکل داغ نکردن ساندویچ ساز نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، میتوانید سوالاتتان را در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید. کارشناسان آی پی امداد به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی می کنند تا بتوانید به عیب یابی و حل مشکل داغ نشدن ساندویچ ساز بپردازید.

6 علت داغ نشدن ساندویچ ساز + راه‌حل

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است به هنگام استفاده از دستگاه ساندویچ ساز خود با آن مواجه شوید، داغ نشدن صفحات آن است که مربوط به عوامل متعددی است. در ادامه دلایلی که برای بررسی مشکل گرم نشدن ساندویچ ساز مطرح شده است را عنوان میکنیم:

  1. خراب شدن ترموستات
  2. ایراد در برد الکتریکی ساندویچ ساز
  3. آسیب دیدگی فیوز حرارتی
  4. مشکل در سیم کشی المنت
  5. خرابی قفل درب ساندویچ ساز
  6. خراب شدن المنت ها

6 علت داغ نشدن ساندویچ ساز + راه‌حل

حال که میدانیم به چه علتی ساندویچ ساز گرم نمیشود، توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد و راه حل رفع مشکل داغ نشدن ساندویچ ساز را نیز خواهیم گفت.

  1. ترموستات آسیب دیده است

یکی از اصلی ترین دلایل گرم نشدن ساندویچ ساز این است که ترموستات آن آسیب دیده است. احتمالا میدانید که این قطعه چقدر روی عملکرد صحیح ساندویچ ساز تاثیر میگذارد. ترموستات وظیفه دارد میزان حرارت دستگاه را تنظیم کند، اما اگر خراب شود، باعث از کار افتادن ساندویچ ساز و عدم افزایش دمای آن می شود.

راه‌حل:

  • ترموستات قطعه ای نیست که بتوانید به تنهایی آن را تنظیم کرده و یا در صورت خرابی تعمیر یا تعویض کنید؛ زیرا ترموستات در کارخانه تنظیم می شود.
  • اگر ایراد روشن نشدن ساندویچ ساز مربوط به خرابی ترموستات است، باید از تکنسین حرفه ای برای تعمیر یا تعویض این قطعه کمک بگیرید.
  1. برد الکتریکی ساندویچ ساز آسیب دیده است

مهمترین قطعه ساندویچ ساز برد الکتریکی آن است که وظیفه برق رسانی از پریز به دستگاه را از طریق سیم های آن انجام می دهد و اگر برد الکتریکی ساندویچ ساز خراب شود ممکن است ساندویچ ساز از کار بیفتد و یا داغ نشود.

برد الکتریکی ساندویچ ساز آسیب دیده است

راه‌حل:

  • با توجه به پیچیدگی های برد الکتریکی سانذویچ ساز بهتر است تعمیر آن را به فردی که از دانش فنی بهره مند است، بسپارید.
  • اگرچه برد الکتریکی قابل تعمیر است اما در صورت سهل انگاری توسط افراد نابلد ممکن است کاملا خراب شود و مجبور به تعویض آن شوید.
  • برای حل این مشکل میتوانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. فیوز حرارتی خراب شده است

یکی دیگر از دلایل درست عمل نکردن ساندویچ ساز و گرم نشدن آن خرابی فیوز حرارتی است؛ این قطعه بسیار حساس وظیفه دارد دمای دستگاه را کنترل کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. بنابراین از کار افتادن این قطعه باعث میشود که ساندویچ ساز داغ نشود.

راه‌حل:

  • تنها راه حل مشکل مربوط به خرابی فیوز حرارتی این است که باید آن را تعویض کنید و بهتر است این کار توسط تکنسین انجام شود.
  • برای تعویض فیوز حرارتی میتوانید روی کمک تکنسین های آی پی امداد حساب کنید.
  1. سیم کشی المنت دچار مشکل شده است

اگر ساندویچ ساز گرم نمی شود، ممکن است در سیم کشی آن مشکلی به وجود آمده باشد. همچنین ممکن است اتصال برق با سنسور حرارتی تعبیه شده داخل ساندویچ ساز قطع شده باشد. اگر سیم کشی دستگاه ایراد داشته باشد، این احتمال وجود دارد که صفحه بالایی و پایینی به یک اندازه گرم نشوند و یکی از آنها بیشتر گرم شود.

سیم کشی المنت دچار مشکل شده است

راه‌حل:

  • راه حل رفع این مشکل جابجایی اجزای الکتریکی است که بهتر است توسط متخصص این حوزه انجام شود. توصیه می کنیم از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. قفل درب ساندویچ ساز خراب است

ممکن است به این موضوع فکر نکرده باشید، اما خرابی قفل درب ساندویچ ساز هم میتواند باعث شود که دستگاه داغ نشود و نتوانید از آن استفاده کنید.

راه‌حل:

  • در صورت خرابی قفل درب ساندویچ ساز، باید از متخصص و تکنسین برای تعویض آن کمک بگیرید.
  • تکنسین با باز کردن پیچ های دو طرف قفل و هدایت کردن آن به سمت بیرون، قفل آسیب دیده را باز کرده و قفل درب جدید را جایگزین آن می کند.
  1. المنت ها به درستی کار نمی کنند

بدون شک مهم ترین بخش دستگاه ساندویچ ساز، المنت های آن است که گرمای لازم برای پخت مواد غذایی درون آن را فراهم می کند. المنت در صفحه پایینی قرار گرفته و هنگام پخت گرما از پایین به سمت بالا می رود. اما اگر المنت آسیب دیده باشد، گرمای مورد نیاز به خوبی پخش نمیشود. المنت های گرمایشی دستگاه ساندویچ ساز ممکن است به دلیل قطع شدن اتصالات داخلی گرم نشوند و صفحه های دستگاه را داغ نکنند.

المنت ها به درستی کار نمی کنند

راه‌حل:

  • تعویض یا تعمیر المنت های گرمایشی دستگاه ساندویچ ساز باید توسط تکنسین انجام شود.
  • در صورت صلاح دید تکنسین بر تعویض این قطعه بهتر است المنت های آسیب دیده را مشابه نمونه قبلی خریداری کنید.

برای تعمیر مشکل داغ نشدن ساندویچ ساز با کجا تماس بگیریم؟

حال که به انتهای این مقاله تخصصی رسیدیم به نظر می رسد، هنوز نتوانسته اید مشکل داغ نشدن ساندویچ ساز را عیب یابی کنید و یا ترجیح می دهید تعمیر ساندویچ ساز را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. باید بگوییم تصمیم بسیار درستی گرفته اید؛ زیرا بهتر است تعمیر هر دستگاه برقی توسط تکنسین حرفه ای و با تجربه انجام شود. اگر به دنبال یافتن بهترین مجموعه ارائه دهنده خدمات تعمیرات ساندویچ ساز خود هستید، می توانید از متخصصین مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید. در صورتی که برای حل مشکل داغ نشدن ساندویچ ساز نیاز به حضور تکنسین دارید، به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد