logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن شارژر پاور بانک

علت داغ شدن شارژر پاور بانک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن شارژر پاور بانک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

پاور بانک جزء آن دسته از لوازم شخصی و ضروری برای هر فردی است که این روز‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته مهمی که در استفاده از این وسیله وجود دارد، شارژ و دشارژ کردن آن است که موجب داغ شدن این دستگاه می‌شود. شما هر چند وقت یکبار پاور بانک خود را شارژ می‌کنید؟ ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارهٔ علت داغ شدن شارژر پاور بانک خواهیم گفت. دلایل متعددی منجر به بروز این مشکل می‌شوند. البته اگر بدانید علت آن چیست، به راحتی می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید سؤالات خود را درباره مشکل گرمای زیاد شارژر پاور بانک در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید. کارشناسان و افراد متخصص در اسرع‌ وقت پاسخ پرسش شما را داده و در زمینه تعمیر پاور بانک و شارژر آن شما را راهنمایی می‌کنند.

7 علت رایج داغ شدن زیاد شارژر پاور بانک

تصور کنید که پاور بانک خود را به شارژر متصل کرده‌اید، پس از گذشت مدتی برای بررسی میزان شارژ آن اقدام کرده و متوجه می‌شوید که شارژر آن به شدت داغ شده است. علت این مشکل چیست؟ موارد زیر 7 علت داغ شدن شارژر پاور بانک محسوب می‌شوند:

  1. خرابی پاور بانک
  2. استفاده از شارژر بی‌کیفیت
  3. قرار دادن شارژر در موقعیت نامناسب
  4. استفاده از پاور بانک در زمان شارژ شدن
  5. استفاده از آداپتور بی‌کیفیت
  6. شارژ بیش از حد پاور بانک
  7. استفاده از کابل بی‌کیفیت

7 علت رایج داغ شدن زیاد شارژر پاور بانک

چرا شارژر پاور بانک داغ می شود؟

در ادامه هر کدام از دلایل عنوان‌شده را برایتان شرح داده و راهکار مناسبی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. مطالعه ادامه این مطلب به شما عزیزان کمک می‌کند که شخصاً برای رفع مشکل داغ شدن شارژر پاور بانک اقدام کنید.

  1. خرابی پاور بانک

آیا پاور بانک شما سالم است؟ در برخی مواقع علت داغ شدن شارژر پاور بانک به کیفیت دستگاه بستگی دارد. چنانچه پاور بانک بی‌کیفیتی بخرید، این محصول در زمان شارژ و دشارژ شدن داغ شده و کله‌گی شارژر آن نیز داغ می‌شود. پاور بانک از قطعات متعددی تولید شده و هر کدام از اجزای آن وظیفه خاص خود را به عهده دارند. چنانچه یکی از این قطعات دچار مشکل شوند، بر عملکرد کل آن اثرگذار است. یک پاور بانک ضعیف به گونه‌ای است که در زمان شارژ به شارژر نیز آسیب وارد می‌کند.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن خرید پاور بانک باکیفیت است. توصیه می‌کنیم در زمان خرید پاور بانک، کیفیت باتری، مدار و سایر قطعات آن را جدی بگیرید. لازم به ذکر است که تنها پاور بانک‌های اصل و اورجینال قابلیت تعمیر دارند.
  1. استفاده از شارژر بی‌کیفیت

از دیگر دلایل داغ شدن شارژر پاور بانک می‌توان به کیفیت نامرغوب آن اشاره کرد. بدون شک اگر شارژر ارگونومی و باکیفیت نباشد، عملکرد درستی نداشته و در زمان استفاده نیز داغ می‌شود. به کمک شارژر جریان برق وارد باتری پاور بانک شده و ذخیره شارژ امکان استفاده از آن را برای شما فراهم می‌کند. یک شارژر بی‌کیفیت ضمن اینکه در مدت زمان طولانی پاور بانک را شارژ می‌کند، منجر به گرم شدن شارژ و حتی پاور بانک نیز می‌شود.

استفاده از شارژر بی کیفیت

راه‌حل:

  • اگر شارژر پاور بانک ارزان و از برندهای نام‌آشنا استفاده می‌کنید، بهترین راه‌حل ممکن خرید شارژر اصل و مرغوب است.
  • چنانچه شارژر پاور بانک شما اورجینال بوده اما در زمان استفاده داغ می‌شود، توصیه می‌کنیم برای عیب‌یابی مشکل توسط افراد متخصص اقدام کنید.
  • اگر پاور بانک و شارژر آن ضمانت‌نامه و گارانتی پس از فروش دارد، می‌توانید با نمایندگی آن تماس بگیرید.
  1. قرار دادن شارژر در موقعیت نامناسب

یکی از نکات مهمی که اکثر افراد در زمان استفاده از پاور بانک و شارژر مخصوص، نسبت به آن بی‌تفاوت‌اند، محل قرار دادن آنهاست. به نظر شما شارژر را باید در چه موقعیتی بگذاریم؟ وقتی از شارژر پاور بانک استفاده می‌کنید، اگر پاور بانک را به روی سطوح نرم به ویژه از جنس پنبه و پشم قرار دهید، کله‌گی شارژر گرم می‌شود. علت این مسئله محدود شدن هوای روی دستگاه یا شارژر است.

راه‌حل:

  • بهتر است شارژر را در محل مناسبی به پریز برق متصل کنید. به‌عنوان‌مثال در مجاورت لوازم گرمایشی و سرمایشی از شارژر پاور بانک استفاده نکنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، قرار ندادن پاور بانک روی بالش و تشک است.
  •  حال اگر شارژر پاوربانک شما اصل بوده و به نکات عنوان‌ شده نیز توجه دارید، اما بدنه پاور بانک و کله‌گی شارژر داغ می‌شود، توصیه می‌کنیم برای بررسی دقیق از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. استفاده از پاور بانک در زمان شارژ شدن

آیا برایتان اتفاق افتاده که وقتی در حال شارژ کردن پاور بانک هستید، همزمان از آن برای شارژ کردن ساعت هوشمند، ایرپاد و هر وسیله دیگری استفاده کنید؟ جواب مثبت به این پرسش علت داغ شدن شارژر پاور بانک است. وقتی به‌صورت همزمان از پاور بانکی که در حال شارژ شدن است، برای شارژ وسیله‌ای دیگر استفاده می‌کنید، این مسئله منجر به گرم شدن بیش از حد شارژر می‌شود. حتماً بارها شنیده‌اید که برقراری تماس تلفنی با گوشی در حال شارژ، منجر به انفجار شده است! باید بگوییم که احتمال وقوع این حادثه در زمان استفاده همزمان از پاور بانک نیز وجود دارد.

  • راه‌حل: ابتدا پاور بانک را شارژ کرده و سپس از آن استفاده کنید. رعایت همین نکته ساده، بهترین راه‌حل ممکن برای جلوگیری از داغ شدن شارژر پاور بانک محسوب می‌شود.

استفاده از پاور بانک در زمان شارژ شدن

  1. استفاده از آداپتور بی‌کیفیت

اکثر شارژرهای پاور بانک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید به آداپتور متصل شوند. در این شرایط کیفیت و مرغوبیت آداپتور حائز اهمیت است. استفاده از آداپتور ارزان و بی‌کیفیت نیز تأثیر بسزایی در داغ شدن شارژر پاور بانک دارد.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل استفاده از آداپتور سازگار با شارژر ضرورت دارد. ممکن است شارژر شما کاملاً سالم باشد. به این منظور توصیه می‌کنیم از آداپتور دیگری استفاده کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، یعنی شارژر مشکل دارد.
  • چنانچه بعد از تعویض آداپتور مشکل گرم شدن شارژر حل شد، یعنی نیازمند تعویض شارژر نیستید و مشکل از آداپتور بوده است. در برخی مواقع استثنایی تشخیص اینکه مشکل از کدام قطعه است، دشوار بوده و بهتر است به افراد متخصص واگذار شود.
  1. شارژ بیش از حد پاور بانک

چند ساعت پاور بانک را در شارژ قرار می‌دهید؟ اگر شارژ و دشارژ شدن پاور بانک اصولی نباشد، منجر به داغ شدن شارژر و پاور بانک می‌شود. وقتی بیش از حد باتری پاور بانک به آن ولتاژ و جریان برق وارد می‌شود، به کله‌گی شارژر و پاوربانک فشار وارد شده و موجب داغ شدن بیش از حد می‌شود.

شارژ بیش از حد پاور بانک

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم در زمان شارژ کردن پاور بانک، نسبت به چراغ‌های روی پاور توجه داشته باشید. زمانی که تمامی چراغ‌ها روشن شدند، یعنی پاور بانک به‌صورت کامل شارژ شده و باید از شارژر جدا کنید.
  1. استفاده از کابل بی‌کیفیت

جالب است بدانید که کابل‌های شارژر نیز مانند هر وسیله دیگری طول عمر خاص خود را داشته و ممکن است خراب شوند. در برخی مواقع علت داغ شدن شارژر پاور بانک به کابل بی‌کیفیت آن مرتبط است. چنانچه از کابل‌های کوتاه استفاده کنید، پاور بانک سریع‌تر شارژ می‌شود.

راه‌حل:

  • استفاده از کابل باکیفیت و سالم از این دسته مشکلات پیشگیری می‌کند. چنانچه کابل را تعویض کردید اما همچنان شارژر داغ شد، حتماً از افراد متخصص برای تشخیص دقیق مشکل کمک بگیرید. در اکثر مواقع شارژرهای پاور بانک قابلیت تعمیر دارند.

برای تعمیر مشکل داغ شدن شارژر پاور بانک با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارهٔ علت داغ شدن شارژر پاور بانک صحبت کردیم. حال با توجه‌ به دلایل عنوان‌ شده می‌توانید در شرایط مشابه از راه‌حل‌های گفته شده استفاده و برای خنک کردن شارژر پاور بانک خود اقدام کنید. اگر همهٔ راه‌حل‌های نامبرده را به کار گرفتید، اما مشکل حل نشد، از کارشناسان آی پی امداد کمک بگیرید. برای این کار کافی است با شمارهٔ 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید. متخصصین آی پی امداد با مهارت و توانایی که دارند، قادر به تعمیر انواع پاور بانک و شارژر آن هستند.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • شهرام وحیدی 28 مرداد 1403

    با سلام پاور بانک من سالم بود کار می‌کرد اما چهار چراغ خاموش شد و شروع به داغ شدن کرد من هم سیم مثبت باطری را قطع کردم تا ببینم چه میشود،ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 مرداد 1403

      درود، مشکل می تواند مربوط به باطری، مدار شارژ یا اتصال کوتاه قطعات داخلی پاور بانک باشد.

      پاسخ دادن