logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جلو نرفتن ماشین شارژی

علت جلو نرفتن ماشین شارژی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جلو نرفتن ماشین شارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در گذشته ماشین بازی برای کودکان تنها به پارک و شهربازی خلاصه می‌شد. در حالی که اکثر کودکان در جوامع امروزی شخصاً ماشین شارژی اسباب‌بازی دارند. این قبیل لوازم بازی نیز پس از مدتی استفاده، به ویژه در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی، دچار ایراد و خرابی می‌شوند؛ به‌ عنوان‌ مثال ممکن است ماشین به جلو حرکت نکرده یا ناگهان خاموش شود. برای تعمیر ماشین شارژی کودکان می‌توانید از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید و اگر سوالی دربارۀ علت جلو نرفتن ماشین شارژی دارید، در دیدگاه این مقاله یا قسمت پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا تعمیرکاران متخصص این مرکز شما را راهنمایی کنند.

5 علت حرکت نکردن ماشین شارژی

زمانی که ماشین شارژی کودک جلو نمی‌رود، یعنی مشکل خاصی در عملکرد آن وجود دارد. بهتر است به محض مشاهده این قبیل از مشکلات برای بررسی دقیق علت حرکت نکردن ماشین شارژی اقدام کنید. موارد زیر از جمله شایع‌ترین دلایل راه نرفتن ماشین شارژی محسوب می‌شوند:

  1. استفاده از ماشین شارژی در محیط نامناسب
  2. خرابی چرخ دنده‌ها
  3. معیوب بودن سنسور سروو موتور
  4. آسیب در گیربکس ماشین شارژی
  5. خرابی لاستیک ماشین شارژی

5 علت حرکت نکردن ماشین شارژی

چنانچه در عملکرد ماشین شارژی اختلال و مشکلی را مشاهده کرده و برای تعمیر آن اقدام نکنید، عمر اسباب‌بازی و دوام آن کم می‌شود. در برخی مواقع نیز برطرف نکردن ایرادات جزئی مشکلات بزرگ‌تری را به همراه داشته و هزینه تعمیر نیز چندین برابر می‌شد.

چرا ماشین شارژی رو به جلو حرکت نمی کند؟

در ادامه تمامی دلایل جلو نرفتن ماشین شارژی و روش های رفع مشکل آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. استفاده از ماشین شارژی در محیط نامناسب

زمانی که ماشین شارژی کودکی متوقف شده و رو به‌ جلو حرکت نمی‌کند، والدین او احساس می‌کنند که موتور ماشین سوخته و غیر قابل‌ تعمیر است. در صورتیکه اینگونه نبوده و ممکن است عوامل محیطی موجب این مشکل شده باشند. قبل از هر چیزی باید تأکید کنیم که ماشین شارژی صرفاً یک اسباب‌بازی مناسب برای کودکان بوده و نمی‌توان انتظارات خاصی از آن داشت. به‌عنوان‌مثال این ماشین برای طی‌کردن مسافت طولانی، سراشیبی و سرازیری طراحی نشده و قرار گرفتن در محیط‌های نامناسب به‌تنهایی علت حرکت نکردن ماشین شارژی است.

راه‌حل:

اگر دلتان می‌خواهد که علت جلو نرفتن ماشین شارژی کودک را بدانید و هیچ‌وقت با این مشکل مواجه نشوید به موارد و راهکارهای زیر دقت داشته باشید:

  • ماشین شارژی کودکان قادر به تحمل وزن خاصی است، در نتیجه متناسب با وزن کودک خود ماشین شارژی بخرید.
  • به فرزندان خود اجازه استفاده از ماشین شارژی در روزهای برفی و باران را ندهید.
  • ماشین شارژی را در محیطی خشک و بدون گردوغبار نگهداری کنید.
  • در محیط‌های استاندارد از ماشین بازی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال جاده خاکی و ماسه‌ای برای بازی با این اسباب‌بازی مناسب نیست.

استفاده از ماشین شارژی در محیط نامناسب

چنانچه به موارد عنوان‌ شده دقت داشته باشید، به مرور زمان نیز با مشکلاتی نظیر گاز نخوردن ماشین شارژی کودک یا توقف ناگهانی مواجه نمی‌شوید.

2. خرابی چرخ دنده‌ها

به جرأت می‌توان گفت که مهم‌ترین قسمت ماشین شارژی کودک که تأثیر بسزایی در شیوه حرکت آن دارد، چرخ دنده است. چنانچه چرخ دنده ماشین شارژی شکسته یا لق شده باشد، ماشین دچار حرکت نکردن و مشکلات مشابهی می‌شود. بهتر است که والدین همواره به شیوه استفاده از ماشین شارژی کودکان نظارت داشته باشند. افزایش سرعت ماشین منجر به تخریب چرخ دنده‌ها شده و عملکرد ماشین شارژی کودک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.  چنانچه کودک شما عادت به راندن ماشین اسباب بازی خود با سرعت بالا دارد، ضمن آسیب به چرخ دنده‌ها، صداهای عجیب و غیرطبیعی از فضای داخلی ماشین اسباب‌بازی به گوش می‌رسد.

خرابی چرخ دنده ماشین شارژی

راه‌حل:

  • خوشبختانه تعمیر چرخ دنده ماشین شارژی چندان دشوار نبوده و شخصاً می‌توانید متناسب با ماشین شارژی فرزند خود چرخ دنده خریداری کرده و آن را نصب کنید.
  • راهکار مناسب دیگری که منجر به جلوگیری از این مشکل می‌شود، روغن‌کاری و سرویس ماشین شارژی اسباب‌بازی است.
  • در اکثر مواقع علت جلو نرفتن ماشین شارژی به عدم وجود روغن در قطعات ماشین مربوط است. بی‌توجهی به این مسئله آسیب‌های جدی‌تری را برای ماشین اسباب‌بازی شارژی به همراه دارد.

3. معیوب بودن سنسور سروو موتور

جالب است بدانید که نوعی سنسور در موتور ماشین شارژی وجود دارد که نقش حیاتی در عملکرد آن ایفا می‌کند. این سنسور سروو موتور نام داشته و به واسطه وجود آن، موتور ماشین شارژی تشخیص می‌دهد که به کدام سمت، با چه سرعت و چه شتابی حرکت کند. وقتی این سنسور دچار اختلال می‌شود اثر منفی خود را بر سایر قسمت‌های موتور ماشین شارژی نیز می‌گذارد. در نتیجه کنترل زاویه حرکت، کنترل سرعت و شتاب از آن سلب شده و دیگر قادر به حرکت نخواهد بود

راه‌حل:

  • زمانی که این سنسور معیوب و خراب می‌شود، بهتر است برای تعویض آن اقدام کرده و به تعمیر اکتفا نکنید.
  • توصیه می‌کنیم برای بررسی دقیق علت جلو نرفتن ماشین شارژی حتماً از تکنسین متخصص مشورت گرفته و در صورت لزوم سنسور موتور ماشین را تعویض کنید.

معیوب بودن سنسور سروو موتور

4. آسیب به گیربکس ماشین شارژی کودک

یکی از دلایلی که منجر به عدم راه رفتن ماشین شارژی می‌شود، وجود هرگونه آسیب و مشکل در گیربکس ماشین اسباب‌بازی است. عدم استفاده صحیح از ماشین شارژی کودکان منجر به آسیب به گیربکس ماشین شده و سایر قسمت‌های دیگر را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال خرابی چرخ دنده به روی خرابی گیربکس ماشین شارژی اثرگذار است.

راه‌حل:

  • دقت داشته باشید که رفع این مشکل تنها به واسطه تشخیص علت جلو نرفتن ماشین شارژی و مشکلات مربوط به گیربکس توسط تعمیرکار متخصص امکان‌پذیر است.
  • توصیه می‌کنیم به‌ هیچ‌ عنوان در صورت نداشتن مهارت کافی دست به گیربکس ماشین شارژی نزنید. اگرچه این ماشین اسباب‌بازی است، اما برای تعمیر آن داشتن مهارت کافی ضروری است.

آسیب به گیربکس ماشین شارژی کودک

5. خرابی لاستیک ماشین شارژی کودک

اگر تمامی علت‌های نامبرده را بررسی کردید، اما همچنان ماشین اسباب‌بازی شارژی به‌ کندی حرکت کرد یا رفتن به جلو برای آن دشوار بود، حتماً مشکل از لاستیک‌ها است. دلیل خرابی لاستیک‌های ماشین شارژی در درجه اول به کیفیت و سپس شیوه استفاده از ماشین شارژی کودک بستگی دارد. مثلاً اگر در محیط نامناسب کودک شما با ماشین خود بازی کند، لاستیک‌های آن آسیب جدی می‌بیند.

خرابی لاستیک ماشین شارژی کودک

راه‌حل:

  • برای تعمیر این مشکل شخصاً می‌توانید لاستیک و چرخ باکیفیت خریداری کرده و برای نصب آن اقدام کنید.
  • مشورت‌گرفتن از تکنسین متخصص به شما کمک می‌کند که محصولات مرغوب بخرید و از بابت سالم ماندن گیربکس، چرخ‌ها و سایر قطعات ماشین شارژی نگرانی نداشته باشید.

برای رفع مشکل جلو نرفتن ماشین شارژی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب برای شما دربارهٔ علت جلو نرفتن ماشین شارژی و حرکت کند آن گفتیم. مواردی که برایتان شرح دادیم، دلایل رایج حرکت نکردن ماشین شارژی بود. چنانچه این علائم را در اسباب‌بازی کودک خود مشاهده می‌کنید، سریعاً برای تعمیر اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید از طریق وب‌سایت آی پی امداد از مهارت و تخصص تعمیرکاران حرفه‌ای بهره‌مند شده و از بابت سالم ماندن ماشین شارژی کودک خود به اطمینان خاطر برسید. لازم به ذکر است که امکان دریافت مشورت و راهنمایی در زمینه عیب‌یابی ماشین شارژی کودک اقدام کنید. به این منظور کافی است با شماره تماس 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و دربارۀ مشکل حرکت نکردن ماشین شارژی بگویید. در اکثر مواقع مشکل ماشین اسبا‌ب‌بازی با راهکارهای ساده حل می‌شود.

سؤالات متداول

1. چرا ماشین شارژی رو به‌ جلو حرکت نمی‌کند؟

این مشکل به دلایل متعددی بستگی دارد؛ مثلاً خرابی سنسور موتور، معیوب بودن گیربکس، وجود مشکل در چرخ دنده و لاستیک‌ها و سایر دلایل دیگر موجب بروز این مشکل می‌شود.

2. آیا راه نرفتن و جلو نرفتن ماشین شارژی به معنای سوختن موتور ماشین است؟

در این زمینه نمی‌توان نظر قطعی داد. بهتر است عملکرد موتور و سایر اجزای ماشین شارژی توسط تکنسین متخصص آی پی امداد بررسی شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست