logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته

علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اهمیت عملکرد صحیح و بی‌نقص دوربین‌های مدار بسته برای افرادی که از سیستم‌های امنیتی استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است. ضبط تصاویر با وضوح بالا و بدون قطع شدن یکی از نکات حیاتی در این زمینه است. با‌این‌حال، ممکن است به دلایل مختلف، دوربین‌های مداربسته بوق بزنند. شاید برای شما هم پیش آمده که پس از خرید و نصب ضبط‌کننده تصاویر دوربین‌های مدار بسته (DVR یا NVR)، به صدای بوقی برخورد کرده باشید و احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته چیست و چگونه می‌توانید این صدای بوق را قطع کنید. در این مقاله آی پی امداد به بررسی دلایل بروز این مشکل و ارائه‌ رفع راه‌حل‌های آن می‌پردازیم. اگر حتی بعد از خواندن این مطلب، سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

7 علت بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته + راه‌حل

گاهی ممکن است دستگاه دوربین مدار بسته شما دچار مشکل شده و صدایی شبیه بوق از دستگاه دی وی آر بشنوید. بوق زدن دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. تنظیم نبودن یا خراب شدن هارد دیسک
  2. استفاده از IP تکراری در شبکه
  3. خراب شدن فن دستگاه DVR
  4. مشکلات ارتباطی در شبکه
  5. رکورد نکردن دستگاه DVR و NVR
  6. ورود افراد غیر مجاز به سیستم مداربسته و وارد کردن
  7. ایراد در منبع تغذیه

7 علت بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته + راه‌حل

در ادامه به توضیح مفصل دلایل بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته و ارائه راه‌حل رفع این مشکل‌ها می‌پردازیم.

1. تنظیم نبودن یا خراب شدن هارد دیسک

یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود دستگاه دوربین مدار بسته بوق بزند، خراب شدن هارد دیسک است؛ زیرا اگر هارد دیسک به درستی روی دستگاه تنظیم نشده باشد، باعث بوق طولانی مدت دستگاه DVR می‌شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل، ابتدا تمامی اتصالات هارد به دستگاه را بررسی کنید. امکان دارد که اتصال هارد به دستگاه کمی شل شده باشد یا هارد دیسک به درستی روی دستگاه تنظیم نشده باشد که این موارد ممکن است باعث بوق طولانی مدت دستگاه DVR شود. برای رفع این مشکل، وارد تنظیمات دستگاه شده و تیک صدای بوق را بردارید.
  • همچنین، در صورت تایید خرابی هارد، آن را با یک هارد سالم تعویض کنید تا مشکل حل شود.

2. استفاده از IP تکراری در شبکه

چنانچه پس از بررسی کردن هارد دیسک و تایید سالم بودن و اتصالات آن، صدای بوق ادامه داشت، حالا باید بررسی کنید که آیا آدرس IP دستگاه DVR احتمال دارد تکراری باشد یا خیر. استفاده از IP های مشابه یکی از دلایل دیگر وجود صدای بوق در دوربین‌های مداربسته است. در سیستم‌های مداربسته آنالوگ، اگر آدرس IP دستگاه DVR با یک دستگاه دیگر در یک شبکه مشترک تطابق داشته باشد، صدای بوق DVR فعال می‌شود.

استفاده از IP تکراری در شبکه

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، ابتدا باید آدرس IP دستگاه DVR را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تکراری نیست. اگر آدرس IP تکراری است، آن را تغییر دهید تا با دیگر اجزای شبکه تداخل نداشته باشد.
  • در صورت استفاده از سیستم‌های مداربسته آنالوگ، اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از DVR در یک شبکه مشترک آدرس IP یکسانی ندارند. اما در سیستم‌های تحت شبکه و دستگاه‌های NVR، باید مطمئن شوید که آدرس IP دوربین‌ها با سایر اجزای شبکه تداخل ندارد. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا مشکل صدای بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته حل شود.

3. خراب شدن فن دستگاه DVR

ممکن است علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته، خرابی فن خنک‌کننده دستگاه DVR باشد. فن خنک‌کننده، یکی از اجزای اساسی در دستگاه DVR است که نقش حیاتی و کاربردی دارد. عملکرد آن بر این اساس است که هوا را در داخل دستگاه گردش می‌دهد و باعث خنک شدن قطعات داخلی می‌شود. این اتفاق ممکن است به دلیل جابه‌جایی دستگاه یا صدمات زمانی، فن از موقعیت ثابت خارج شده یا پره‌های آن شکسته شده باشد. خرابی فن خنک‌کننده می‌تواند، منجر به افزایش دمای قطعات دستگاه و خرابی آن‌ها شود.

راه‌حل:

  • اگر متوجه شدید که این قطعه دارای مشکل یا خرابی است، بهتر است آن را تعویض کنید.

4. مشکلات ارتباطی در شبکه

یکی از عواملی که ممکن است باعث بوق زدن دوربین مدار بسته شود، قطع شدن ارتباط شبکه است.

مشکلات ارتباطی در شبکه

راه‌حل:

  • با بررسی دقیق ارتباطات شبکه با دستگاه، از اتصال کامل کابل‌ها و پورت‌ها اطمینان حاصل کنید.

5. رکورد نکردن دستگاه DVR و NVR

یکی دیگر از عللی که ممکن است باعث بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته شود، عدم ضبط ویدئو توسط دستگاه است. اطلاعات به طور معمول روی هارد دیسک ذخیره می‌شود و بنابراین عدم ضبط ممکن است به مشکلاتی از سوی هارد دیسک برگردد.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، ابتدا اتصال هارد به دستگاه را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است اتصال آن قطع شده باشد.
  • سپس با فعال کردن بخش record exception می‌توانید از قطع شدن ضبط دستگاه به وسیله صدای بوق آگاه شوید. این گزینه به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.
  • همچنین یکی از دلایل عدم ضبط توسط دستگاه NVR/DVR، پر شدن فضای هارد یا خرابی هارد است.

6. ورود افراد غیر مجاز به سیستم مداربسته و وارد کردن رمز عبور نادرست

رمز عبور نادرست می‌تواند به عنوان علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته مطرح شود. در برخی موارد، وارد کردن رمز عبور یا نام کاربری اشتباه نه تنها به دلیل فراموشی اطلاعات ورودی نیست، بلکه ممکن است افراد دیگری سعی در ورود غیرمجاز به سیستم داشته باشند. در واقع، صدای بوق به عنوان یک هشدار طراحی شده است تا به جلوگیری از هک شدن سیستم و ورود افراد ناشناس به آن کمک کند.

ورود افراد غیر مجاز به سیستم مداربسته و وارد کردن رمز عبور نادرست

راه‌حل:

  • توصیه کارشناسان به کاربران این است که از رمز عبور‌های قوی استفاده کنند که شامل ترکیبی از اعداد و حروف کوچک و بزرگ باشد.

7. ایراد در منبع تغذیه

دستگاه‌های دوربین مدار بسته همانند دیگر دستگاه‌های الکتریکی، برای روشن شدن و به‌طور پایدار فعال ماندن نیاز به منبع تغذیه دارند. اگر ولتاژ ورودی به این دستگاه‌ها به درستی تامین نشود (کمتر یا بیشتر از مقدار استاندارد مجاز برای دستگاه)، عملکرد آن‌ها در نمایش تصاویر دوربین‌های مداربسته ممکن است، خطاهایی ایجاد کند، مانند نویز در تصاویر.

راه‌حل:

  • در واقع، برای عملکرد بهینه، دستگاه‌های امنیتی نیاز به منبع تغذیه الکتریکی مناسب دارند. هرگونه اختلال در ولتاژ ورودی به این دستگاه‌ها، ممکن است باعث بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته شود. با تامین کردن یک منبع تغذیه مناسب این مشکل رفع می‌شود.

چگونگی تنظیم کردن صدای دوربین مدار بسته

تنظیمات صدای دوربین‌های مداربسته بسته به نوع آن‌ها و سیستم مداربسته متغیر است. بعضی از دوربین‌ها صدای داخلی را ضبط می‌کنند، در حالی که برخی دیگر دارای بلندگوی داخلی برای ارتباط با کاربران هستند. برای تنظیمات صدای دوربین معمولا به تنظیمات دستگاه دوربین یا نرم‌افزار مدیریت مراجعه می‌شود. در این صفحه، امکان پیکربندی تنظیمات صدا وجود دارد، از جمله:

  • Sound mode: تعیین می‌کند که آیا صدای دوربین فعال باشد یا خاموش.
  • Microphone sensitivity: تنظیم حساسیت میکروفون داخلی دوربین برای ضبط صدای محیط.
  • Speaker sensitivity: در صورت وجود بلندگوی داخلی، تنظیم حساسیت آن برای دریافت صدای کاربران.
  • Turn off and on: تنظیمات برای قطع و وصل صدای دوربین در زمان‌های خاص.
  • Select the channel: اگر دارای سیستم مداربسته چند کاناله هستید، انتخاب کانال مورد نظر برای تنظیمات صدا.

چگونگی تنظیم کردن صدای دوربین مدار بسته

بهتر است برای تنظیمات صدای دوربین مداربسته، به دفترچه راهنمای دوربین یا وب‌سایت تولید کننده دستگاه مراجعه کنید.

جهت رفع مشکل بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله به معرفی خدمات آی پی امداد برای رفع مشکل بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته پرداختیم. این خدمات توسط تیم متخصص و حرفه‌ای آی پی امداد ارائه می‌شود و به کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند، کمک می‌کند. مشکل بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که با استفاده از روش‌های حرفه‌ای تیم متخصص آی پی امداد این مشکلات رفع می‌شود. با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 با سایت آی پی امداد و استفاده از خدمات آن‌ها، کاربران می‌توانند به‌سرعت و بدون هیچ چالشی، مشکل زدن دستگاه دوربین مدار بسته خود را حل کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد