logo logo نمایندگی تعمیرات ظرفشویی هوور با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی هوور

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی هوور
راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی هوور
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی هوور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شرکت هوور یک کمپانی تولید لوازم خانگی استرالیایی است که به تولید محصولات با کیفیتی پرداخته و توانسته درصد بالایی از رضایت مندی را در بین مشتریانش ایجاد نماید اگر شما هم به تازگی اقدام به خرید یک ماشین ظرفشویی از این برند نموده اید بهتر است برای استفاده صحیح از آن به مطالعه مقاله راهنمای فارسی استفاده از ماشین لباسشویی هوور بپردازید.

کاربران گرامی؛ در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی هوور می توانید از راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی هوور در آی پی امداد استفاده کنید.

نحوه راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی هوور در راهنمای فارسی

بعد از قرار دادن ماشین ظرفشویی در محل خود باید برای راه اندازی آن اقدام نمایید که به این منظور میتوانید از راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور و نصاب ماشین ظرفشویی کمک بگیرید که در ادامه برخی از نکات مهم آن را برای شما آورده ایم:

  • برای راه اندازی ماشین ظرفشویی خود باید در ابتدا اقدام به کندن پلاستیک و نایلون های روی آن نمایید.
  • پس از آن باید اتصالات شیر ورودی برای ورود آب را فراهم نموده و همچنین شلنگ تخلیه آب را وصل و به قسمت فاضلاب منزل خود متصل نمایید.
  • در اولین قدم در قسمت راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی هوور در راهنمای فارسی باید اقدام به قرار دادن قفسه های آن در داخل نمایید.
  • بعد از قرار دادن قفسه ها میتوانید دستگاه را به یک محافظ برق متصل نمایید و از آن استفاده کنید.

انتخاب محل مناسب برای ماشین ظرفشویی هوور

هنگامی که برای خرید یکی از لوازم آشپزخانه منزل خود هزینه زیادی را پرداخت میکنید طبیعتا باید در نگهداری آن نیز به بهترین روش اقدام نمایید که یکی از نکات مهم در نگه داری دستگاه جای ماشین ظرفشویی در آشپزخانه است تا از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کرده باشید همین طور این موضوع در راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور نیز اهمیت زیادی داشته که در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم:

  • یکی از مسائل مهم در انتخاب محل مناسب برای ماشین ظرفشویی هوور سطح زیر این دستگاه میباشد به دلیل اینکه ممکن است این دستگاه در حین کارکرد حرکات و لرزش ریزی داشته باشد یکدست بودن سطح زیر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • این دستگاه ها دارای شلنگ تخلیه هستند به این منظور و برای جلوگیری از ایجاد ظاهر نامناسب در آشپزخانه شما بهتر است به مکان فاضلاب آشپزخانه نزدیک باشد.
  • یکی دیگر از مسائلی که باید در هنگام انتخاب محل ماشین ظرفشویی هوور در نظر داشته باشید نزدیک بودن این دستگاه به پریز برق میباشد.

نحوه تراز نمودن ماشین ظرفشویی هوور در راهنمای فارسی

همانطور که گفته شد سطح زیری ماشین ظرفشویی در نحوه کارکرد آن تاثیر زیادی داشته تا جایی که در راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور به این موضوع تاکید بسیاری شده است و برای آن تدابیری اندیشیده شده است در ادامه به نحوه تراز نمودن ماشین ظرفشویی هوور میپردازیم:

  • در دوسوی قسمت جلویی ماشین ظرفشویی هوور دو پیچ مشاهده میکنید که برای تنظیم و تراز کردن ماشین ظرفشویی از آن استفاده میشود.
  • به این منظور باید با چرخاندن پیچ ها در جهت عقربه های ساعت اقدام به تراز کردن آنها نمایید.
  • در بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی برای تراز نمودن ماشین ظرفشویی هوور در قسمت پشتی این کار به صورت خودکار و با تراز کردن قسمت جلویی صورت میگیرد.

نحوه جا به جا کردن ماشین ظرفشویی هوور درهنگام اثاث کشی

برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های جدی به بدنه و قطعات داخلی ماشین ظرفشویی هوور بهتر است برای انجام اینکار این قسمت را در راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور به خوبی مطالعه نمایید و مطابق با آن انجام دهید:

  • سعی کنید برای جا به جا کردن دستگاه خود در هنگام اثاث کشی تمام ظروف و قفسه های داخل آن را بیرون بیاورید پس از آن اتصالات برق دستگاه را قطع نموده.
  • و همچنین اقدام به باز کردن شلنگ ها و شیر آب ورودی نمایید.
  • پس از آن باید برای نحوه جا به جا کردن ماشین ظرفشویی هوور در هنگام اثاث کشی آن را دورن یک پتو و یا پلاستیک حباب دار قرار دهید تا از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری گردد.
  • بهتر است در محیط های هم سطح از پایه های چرخدار استفاده کنید و از کشیدن دستگاه بر روی زمین خودداری نمایید.

معرفی دکمه ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی هوور

استفاده از دکمه ها و کلید های روی ماشین ظرفشویی به منظور توانایی در استفاده از آنها و کارکرد درست ماشین ظرفشویی انجام میگیرد به این منظور به معرفی دکمه ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی هوور میپردازیم:

  • این دستگاه نیز مانند سایر ماشین های ظرفشویی مجهز به دکمه power برای خاموش و روشن کردن است.
  • همانطور که میتوانید تصویر آن را نیز در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور مشاهده نمایید بعد از این دکمه دکمه reset قرار دارد که برای زمانهایی که کارکرد ماشین ظرفشویی شما با اختلال مواجه میشود از آن استفاده میشود.
  • پس از آن دکمه wash به معنای شروع شستو وشو را مشاهده مینمایید.
  • در قسمت بعدی دکمه water قرار دارد که به وسیله یک دکمه گردان در کنارش شما میتوانید درجه آب را تنظیم نمایید.
  • در ماشین های ظرفشویی هوور برای خشک کردن ظروف نیز از دکمه dry استفاده شده است.

برای فعال سازی قفل کودک ماشین ظرفشویی هوور چه کاری انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید به قفل کودک ماشین ظرفشویی هوور خود دسترسی پیدا کنید، می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی هوور کمک بگرید. در ان دفترچه شما می توانید محل کلید قفل کودک ظرفشویی و همچنین کاربرد این دکمه را مشاهده کنید. چنانچه به دفترچه راهنمای دستگاه خود دسترسی ندارید، ما به شما راهکار فعالسازی قفل کودک را آموزش خواهیم دارد. معمولا در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی هوور بر روی پنل دستگاه یک دکمه lock تعبیه شده است که برای فعال کردن حالت قفل کودک می توانید این دکمه را انتخاب کنید.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی هوور

در انواع مدل های ماشین ظرفشویی ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که نیاز به از سر گیری فعالیت های ماشین ظرفشویی خود داشته باشید به این منظور باید از دکمه ریست که میتوانید مکان دقیق آن را از روی تصیر در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور نیز مشاهده نمایید اقدام کنید در ادامه مراحل این کار را برای شما آورده ایم:

  • دقت داشته باشید که برای انجام اینکار باید دستگاه شما روشن باشد.
  • به منظور ریست کردن ماشین ظرفشویی هوور در این دستگاه این دکمه به صورت مجزا تعبیه شده است که تنها کافی است شما آن را فشرده و برای مدت 5 ثانیه نگه دارید.

راهنمای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هوور

نحوه شستن ظرف در ماشین ظرفشویی هوور باید طبق اصول گفته شده در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور انجام شود تا بتواند باعث حداکثر تمیز شدن در ظروف همچنین سلامت دستگاه شما گردد از این رو برای اینکار بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا از اتصالات ماشین ظرفشویی خود به برق اطمینان حاصل نمایید.
  • پس از آن ظروف را به صورت مرتب و درست در جایگاه خود درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • مرحله بعد در راهنمای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی قرار دادن قرص شوینده در محل مناسب خود است.
  • پس از آن باید درب دستگاه را بسته و دکمه wash را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی کار خود را آغاز نماید.

چه شوینده هایی برای استفاده در ماشین ظرفشویی هوور مناسب هستند؟

یکی از مهمترین مسائل پیش از اقدام برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هوور این است که از مواد شوینده متناسب با دستگاه استفاده گردد. در ادامه رایج ترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی را شرح خواهیم داد:

  • قرص ماشین ظرفشویی دارای قدرت تمیز کنندگی بالا می باشد. آنزیم های قدرتمند موجود در ترکیب قرص موجب از بین بردن و زدودن لکه های سخت ظروف می گردند.
  • جلادهنده یکی از انواع مواد شوینده ای است که معمولا به قسمت خشک کن در مدت زمان پنج دقیقه انتهای عملیات شستشو در ماشین ظرفشویی اضافه می شود.
  • استفاده از نمک ظرفشویی در مناطقی با سختی آب بالا می تواند از ماشین ظرفشویی شما، در برابر آسیب های حاصل از سختی آب، محافظت کند.

چه اقداماتی برای استفاده از قرص، جلادهنده و نمک در ظرفشویی هوور انجام دهیم؟

در صورتی که ماشین ظرفشویی هوور دارید و می خواهید از نمک، جلادهنده و یا قرص به صورت اصولی استفاده نمایید، می توانید نکات زیر را برای انجام این کار در نظر داشته باشید:

  • جهت ریختن نمک از طریق محفظه آن در کف ظرفشوبی برای انجام این کار اقدام کنید. استفاده از قیف مانع از پخش شدن نمک بر روی نواحی اطراف دستگاه می گردد. برای بار اول باید دو لیوان نمک را به همراه دو لیتر آب درون مخزن دستگاه بریزید.
  • برای هر بار شستشوی کامل ظروف در ظرفشویی هوور می توانید از نصف یا یک قرص کلاسیک استفاده نمایید. قرص را درون محفظه مشخص شده بر روی قسمت بالایی ظرفشویی قرار دهید.
  • در صورت خالی شدن مخزن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی، چراغ هشدار دستگاه روشن می شود که باید مخزن را پر کنید. مخزن آن نیز معمولا بر روی درب دستگاه تعبیه شده است که باید از طریق این بخش اقدام نمایید.

از ماشین ظرفشویی هوور برای شستشوی چه وسایلی می توانیم استفاده کنیم؟

ممکن است برای بسیاری از کاربران این پرسش ایجاد شود که از ماشین ظرفشویی به جز ظروف مختلف برای شستشوی چه وسایلی می توان استفاده نمود. ماشین ظرفشویی یکی از وسایلی است که می توان برای شستشوی بسیاری از اشیاء به راحتی آن را مورد استفاده قرار داد.

  1. یکی از اشیاء قابل شستشو در ماشین ظرفشویی انواع ابزارهای مختلف نظیر ابزارهای باغبانی و … می باشد که می توان آن ها را در قفسه ها قرار داده و مورد شستشو قرار داد.
  2. مجسمه های مختلف که از برچسب های طلایی برخوردار نباشند را می توانید برای شستشو در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  3. اسباب بازی های کودکان ممکن است با گذشت زمان دچار کثیفی ها و آلودگی های زیادی شوند و برای کودکان شما خطرناک باشند. از این رو می توانید آنها را به کمک ماشین ظرفشویی شستشو نمایید.
  4. امکان شستشوی انواع برس ها و فرچه های آشپزخانه در ماشین ظرفشویی به راحتی وجود دارد.
  5. می توانید انواع سنجاق های سر، برس های پلاستیکی، شانه ها و برس های آرایشی در ماشین ظرفشویی هوور امکان پذیر می باشد.
  6. در صورتی که قصد داریم جامسواکی و جاصابونی را مورد شستشو قرار دهید، بهترین کار استفاده از ماشین ظرفشویی است.
  7. ظروف و اسباب بازی های مخصوص حیوانات نیز جهت افزایش سطح پاکیزگی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی می باشند.
  8. کاربران در صورت نیاز می توانند وسایل ورزشی و توپ های کوچک نظیر توپ گلف را در ماشین ظرفشویی شستشو نمایند.

نحوه تمیز کردن و نگهداری ماشین ظرفشویی هوور

با توجه به نحوه کارکرد ماشیت های ظرفشویی که دائما با مواد شوینده و آب سروکار دراند گاهی مشاهده میشود مواد غذایی در گوشه و کنار این ماشین ها باقی میماند و یا چربی حاصل از شستشوی ظروف کثیف در سینی کف ماشین ظرفشویی انباشته میشود به این منظور در هنگام مواجه با این وضعیت در راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور شما باید اقدام به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود نمایید که در ادامه مراحل آن را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • تمیز کردن ماشین ظرفشویی هوور هم شامل قسمت های بیرونی و هم قسمت دورنی این دستگاه میشود.
  • برای تمیز کردن قسمت دورنی دستکاه بهتر است قفسه های ماشین ظرفشویی را به طور کامل بیرون آورده و پس از شست و شو با آب داغ و ماده شوینده در محل خود قرار دهید.
  • پس از آن باید سینی کف ماشین ظرفشویی خود را نیز خارج نمایید و بهتر است در صورت مشاهده چربی زیاد در این قسمت آن را درون یک ظرف آب داغ قرار دهید تا چربی ها به طور کامل از بین روند.
  • برای شست و شوی بدنه ماشین ظرفشویی هوور نیز میتوانید از یک دستکال نرم و پاک کننده سطوح استفاده نمایید.
  • همچنین بهتر است برای انجام این کار در قسمت تمیز کردن و نگه داری از ماشین ظرفشویی هوور به صورت دوره ای شلنگ های آن را با روشن کردن ماشین به صورت خالی و بدون ظرف تمیز نمایید.

جرمگیری ماشین ظرفشویی هوور چگونه قابل انجام است؟

امروزه یکی از پرطرفدارترین وسایل برقی ماشین‌های ظرفشویی می‌باشند که در انواع برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشند. ماشین‌های ظرفشویی به دلیل اینکه وظیفه شستشوی ظروف چرب و کثیف را دارند، در اکثر مواقع چربی و آشغال در بعضی از قسمت‌های آنها می‌ماند و با گذشت زمان موجب بروز جرم هایی خواهد شد که باید رفع گردد.

  • سرکه سفید و جوش شیرین به از بین بردن آلودگی، حل شدن رسوبات معدنی و جرم‌ گیری ماشین ظرفشویی کمک می‌کند.
  • یک مسواک قدیمی را به سرکه آغشته کرده و از آن برای پاک کردن ذرات مواد غذایی از روی سوراخ‌های اسپری استفاده کنید.
  • یک کاسه کوچک قابل شستشو را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خالی خود قرار داده و آن را با سرکه سفید پر کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی را ببندید و یک چرخه شستشوی کامل را با بالاترین درجه حرارت ممکن اجرا کنید.

چه راه هایی جهت از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی هوور وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید هرگونه بوی بد در ماشین ظرفشویی هوور خود را از بین ببرید، می توانید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی آن ها را پاک کنید.
  • در غیر این صورت مواد غذایی باقی مانده روی ظروف در دستگاه مانده و باعث ایجاد بوی بد می شود.
  • استفاده از بوگیرها در ماشین ظرفشویی روش خوبی برای رفع این بوی بد است.
  • از بوگیرهای طبیعی می‌توان به جوش‌شیرین اشاره کرد که برای بوگیری روش مناسبی می‌باشد.
  • مورد بعدی استفاده از سرکه سفید است.
  • برای رفع بو می‌توانید از محلول ریکا و سرکه همراه با یک ظرف بزرگ یا سطل پر از آب گرم استفاده کنید.

راه های افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی هوور

تعمیر کردن و پرداخت هزینه های زیاد برای تعویض قطعات ماشین ظرفشویی هوور برای هیچ کس خوشایند نیست از این رو باید به مسائلی و راه های افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی هوور خود دقت کافی را داشته باشید در ادامه نکات مهمی در مورد این موضوع را برای شما آورده ایم:

  • قطعا رعایت الگوی مناسب استفاده از ماشین ظرفشویی هوور یکی از این راه ها میباشد.
  • همچنین همانطور که در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور به آن اشاره شده است رعایت کردن اصول این دفترچه در هنگام حمل و نقل و نصب میتواند این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.
  • برای جلوگیری از خرابی و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود بهتراست از انجام سرویس های دوره ای برای آن غافل نشوید.

بررسی کلی راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی هوور

همانطور که مشاهده نموده اید در هنگام خرید یک ماشین ظرفشویی از هر برندی که باشد به شما دفترچه ای اعطا میگردد که میتوانید از نخستین مراحل راه اندازی تا نحوه حمل و چگونکی استفاده از آن بهره ببرید تا هم موجب بهبهود کارایی آن گردید و هم خودتان رضایت حداکثری داشته باشید به این منظور میتوانید از مقاله راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور که در بالا برای شما آوردیم استفاده نمایید.

با توجه به قیمت این روز های ماشین ظرفشویی هوور بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی هوور چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت ماشین ظرفشویی هوور را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت ماشین ظرفشویی هوور خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی هوور با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی هوور به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی هوور توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد