logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی آاگ

تعمیر برد لباسشویی آاگ
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی آاگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در صورت خراب شدن برد لباسشویی آاگ، دستگاه قادر نخواهد بود تا عملکرد صحیح خود را داشته باشد و از آنجایی که برد الکترونیکی از قطعات گران قیمت و حساس به شمار می رود، بررسی و تعمیر برد لباسشویی آاگ حتما توسط افراد متخصص انجام گیرد. اما در صورتی که قصد دارید خودتان در منزل برد را تعمیر کنید، در ادامه با آی پی امداد همراه باشید؛ زیرا در این مطلب به نحوه تعمیرات برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آاگ پرداخته شده است.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی آاگ مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آاگ به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که برد ماشین لباسشویی معیوب شده است، شما می توانید با تماس با آی پی امداد تعمیرگاه مجاز تعمیرات لوازم خانگی، درخواست اعزام کارشناس برای تعمیر برد لباسشویی آاگ را داشته باشید. تمام نیروهای مرکز تعمیرات برد لباسشویی آاگ افراد مجرب و دوره دیده‌ ای هستند که قادر به تعمیر و تعویض تمام مدل های ماشین لباسشویی هستند. از مهم ترین ویژگی های تعمیرکاران آی پی امداد این است که تعمیر برد را در اولویت قرار داده و در صورت عدم امکان تعمیر به تعویض برد اقدام می کنند که این کار باعث کاهش هزینه ها می شود.

آیا  تعمیر برد لباسشویی آاگ را می توان در محل انجام داد؟

یکی از دغدغه های افرادی که ماشین لباسشویی آنها خراب می شود، انتقال دستگاه به تعمیرگاه برای تعمیر است. در صورتی که شما برای تعمیرات برد با مرکز تعمیر برد ماشین لباسشویی آاگ تماس بگیرید، تعمیر برد در محل برای شما انجام خواهد شد. تکنسین بعد از ثبت درخواست شما به محل اعزام می شود و بعد از خارج کردن برد از دستگاه، برد را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و  بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی رفع عیب شده و روی دستگاه نصب می شود.

چه زمانی تعمیر برد لباسشویی آاگ ضروری است؟

در صورت سوختن یا خراب شدن برد، دستگاه عملکرد صحیح خود را نخواهد داشت و باید برد سریع تعمیر شود. برخی از نشانه هایی که نشان می دهند برد لباسشویی آاگ خراب شده است و نیاز به تعمیرات دارد عبارتند از:

  • دستگاه طبق برنامه، شستشو را انجام نمی‌دهد و در اجرای برنامه ها اختلال ایجاد شده است.
  • پنل جلویی ماشین لباسشویی کار نمی کند و تایمر خاموش می شود.
  • روی بدنه ماشین لباسشویی اتصالات برقی وجود دارد.
  • در صفحه نمایشگر کد خطا ظاهر می شود.

مراحل تعمیر برد لباسشویی آاگ

تعمیر برد ماشین لباسشویی آاگ بهتر است که توسط تکنسین مرکز تعمیرات تخصصی انجام شود. اما در صورتی که دسترسی به تعمیرکار ندارید یا خودتان علاقه مند به تعمیر برد هستید، می توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید. در تمام مراحل تعمیر این نکته را به یاد داشته باشید که برد دستگاه لباسشویی یکی از اجزای بسیار حساس این ماشین است. بنابراین در هر مرحله اگر احساس کردید که قادر به تعمیر برد نیستید، با مرکز تعمیرات برد لباسشویی آاگ تماس بگیرید.

کنترل پنل لباسشویی را خارج کنید

قبل از هر اقدامی برق دستگاه لباسشویی خود را سریعا قطع کنید تا از به وجود آمدن هر گونه اتفاق خطرناک جلوگیری کرده باشید.

  • برای دسترسی به برد الکترونیکی شما ابتدا باید کنترل پنل را خارج کنید.
  • برای جدا کردن کنترل پنل شما نیاز دارید که تمام پیچ و اتصالات را جدا کنید.
  • در صورتی که بعد از باز کردن پیچ ها هنوز کنترل پنل از دستگاه جدا نمی شود، هیچ گونه فشار اضافه به دستگاه وارد نکنید و اتصالات را دوباره بررسی کنید.
  • ممکن است که باز کردن برخی از آن ها را فراموش کرده باشید.
  • سپس برای رفع آلودگی ها و کثیفی های روی کنترل پنل از تمیز کننده استفاده کنید.

خارج کردن کنترل پنل ماشین لباسشویی آاگ

برد الکترونیکی لباسشویی را بررسی کنید

برد الکترونیکی شامل قطعات مختلفی است که تمام آن ها باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از قطعاتی که در اغلب موارد می تواند باعث خرابی برد شود، خازن است. به همین دلیل در اولین قدم از سلامت خازن ها اطمینان حاصل کنید.

  • خازن ها می توانند در اثر عوامل مختلفی مانند نوسان برق دچار سوختگی شوند.
  • یک خازن سالم ظاهری کاملا صاف و صیقلی دارد.
  • هرگونه تغییر در شکل ظاهری خازن نشان می دهد که باید آن را تعویض کنید.
  • خرابی هر کدام از این قطعات مدار فرمان می تواند برد را از کار بیاندازد.
  • باید تمام این قطعات به ترتیب و با دقت چک شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند.
  • توجه داشته باشید که در تمام مراحل تعمیرات برد الکترونیکی لباسشویی آاگ از محل قطعات و اتصالات آن ها عکس بگیرید؛ زیرا ممکن است هنگام بستن قطعات، محل آن ها را فراموش کنید.

بررسی برد ماشین لباسشویی آاگ

آیا آی سی برد لباسشویی آاگ قابل تعمیر است؟

آی سی یکی از قطعات اصلی در برد است که وظایف را بین قطعات مختلف تقسیم می کند. در صورتی که آی سی سوخته باشد، قابل تعمیر نیست و باید برد تعویض شود. زیرا فقط سازنده اصلی می تواند آی سی که دچار ایراد شده است را تعمیر یا تعویض نماید.

نقشه برد ماشین لباسشویی آاگ چه کاربردی دارد؟

در اغلب موارد افراد بعد از باز کردن برد، به دلیل اینکه از مراحل عکس برداری یا فیلم برداری نمی کنند، در اتصال قطعات به یکدیگر دچار مشکل می شوند. در این صورت می توان از نقشه برد لباسشویی آاگ استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که نقشه برد شامل علائم اختصاری است. به همین دلیل است که برای نقشه خوانی به منظور تعمیر لباسشویی آاگ باید با علائم اختصاری و نقشه خوانی برد حتما آشنا بود.

خرید برد ماشین لباسشویی آاگ

در صورتی که برد قابل تعمیر نباشد و نیاز به تعویض باشد، برای خرید برد تنها به مرکز تعمیرات برد لباسشویی آاگ مراجعه کنید. مراجعه به مرکز غیرمجاز باعث خواهد شد تا با خرید برد غیر اصل، سلامت دستگاه خود را به خطر بیاندازید. از طرف دیگر قطعات تقلبی در مدت بسیار کوتاهی خراب می شوند و نیاز به تعمیر خواهند داشت.

هزینه تعمیر برد لباسشویی آاگ به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

هزینه تعمیرات برد لباسشویی آاگ ثابت نیست و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. تعمیرکار برای برآورد هزینه تعمیر، باید برد را از دستگاه خارج کند تا بتواند به سوالات زیر پاسخ دهد.

  • آیا برد سوخته است و نیاز به تعویض دارد؟
  • آیا برد قابل تعمیر است؟
  • علت خرابی برد چیست؟
  • کدام قطعه از برد معیوب شده است؟
  • آیا قطعه معیوب قابل تعمیر است یا باید تعویض شود.

بعد از آن که علت خرابی برد مشخص شد، هزینه تعمیر توسط تعمیرکار آی پی امداد به مشتری اعلام می شود و پس از آن برد برای تعمیر به تعمیرگاه ارسال می شود.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محسن موسوی قم شماره موبایل 09199712941 26 آبان 1402

    سلام ممنون از راهنماییهای خوب تان ماشین لباسشویی ااگ ما از مدل 1030 lave.....می باشد جدیدا با اتمام کار ماشین لباسها خوب آبگیری و خشک نمی شوند چون کلید ان سلکتوری هست در هر طرف که سمت راست پری واش و یا سمت چپ هنگام روشن کردن بعد از دو ساعت کار ماشین کلید سلکتوری در یک جا می ایستد و دیگر جلو نمی رود که من با دست آنرا کمی (فقط یک گام ) حرکت می دهم و ماشین به کار خود دیگر ادامه می دهد تا شستشوی کامل حال اگر خوب خشک نکند با چرخاندن سلکتوری ان را روی SPIN قرار می دهم و بمدت 15 دقیقه ماشین کار می کند و لباس ها خشک می شود ببخشید طولانی شد می خواستم راهنمایی بفرمائید متشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 آبان 1402

      درود، فیلتر کف و پمپ لباسشویی را بررسی کنید. همچنین تایمر دستگاه باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
      • حسن عشاقی 19 تیر 1403

        با سلام ماشین آ ا گ قدیمی داریم. آبگیری در مرحله اول نمیشود . یک مرحله میچرخانیم تا آخر کار میکند . ممنون

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 19 تیر 1403

          درود، تایمر ماشین لباسشویی شما خراب بوده و باید تعمیر شود. برای تعمیر ماشین لباسشویی آاگ خود می توانید با آی پی امداد تماس بگیرید.

          پاسخ دادن