logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟

چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟
چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟ علت پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی چیست؟ امروزه یکی از پرفروش ترین لوازم خانگی هایی که در بازار به فروش می رسند، ماشین ظرفشویی است. ماشین ظرفشویی با داشتن امکانات پیشرفته و کارایی بالا توانسته است رضایت مصرف کنندگان زیادی را کسب کند. اما در مواقعی مشکلاتی وجود دارد که ممکن ماشین ظرفشویی قادر به شست و شوی ظروف نباشد.

یکی از مشکلاتی که مانع شست و شوی ظروف در ظرفشویی می شود، وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی است. اما چه عاملی باعث می شود تا مواد شوینده وارد ظرفشویی نشود؟ در این مطلب به بررسی تمام عواملی که باعث می شود تا شوینده در ظرفشویی وارد نشود، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت وارد نشدن شوینده در ظرفشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

شش 6 دلیل وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی

برای اینکه ظرفشویی بتواند شست و شوی ظروف را با کیفیت بالایی انجام دهد، باید شوینده از درون مخزن خارج شده و وارد ماشین ظرفشویی شود. اما علت های متعددی ممکن است باعث شود تا شوینده وارد ظرفشویی نشود. علت وارد نشدن شوینده ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل نوع شوینده ماشین ظرفشویی و نقش در قطعه ای از ماشین ظرفشویی است. اگر بخواهید علت پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی را حل کنید باید یا نوع شوینده را تعویض کنید و یا به رفع مشکل ماشین ظرفشویی بپردازید. برای رفع مشکل پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی بهتر است به بررسی علت های آن بپردازید که عبارتند:

  1. دمای آب کافی نیست
  2. خرابی قطعه ای به نام دیسپنسر
  3. مشکل در میکروسوئیچ
  4. جلو نرفتن برنامه
  5. استفاده اشتباه از برنامه های ظرفشویی
  6. استفاده از قرص ظرفشویی بی کیفیت

دمای آب توانایی حل کردن قرص در ماشین ظرفشویی را ندارد

یکی از عواملی که ممکن است باعث پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی شود، دمای آب است. پایین بودن دمای آب قادر به حل کردن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی نخواهد بود. شوینده ها دارای مدل های مختلفی هستند. در صورتی که مدل شوینده از نوع قرصی باشد، ممکن است پایین بودن دمای آب نتواند آن را حل کند‌. دمای آب باید بالا و حدوداً بین 110 تا 115 درجه فارن هایت باشد. در صورتی که دمای آب از این درجه کمتر باشد ممکن است قرص درون ماشین ظرفشویی حل نشود. بنابراین بهتر است برای حل شدن قرص درون ماشین ظرفشویی، دمای آب را بالا ببرید. همچنین احتمال دارد که المنت ظرفشویی خراب باشد و نتواند آب را گرم کند.

دمای آب ظرفشویی پایین باشه قرص حل نمیشه و شوینده وارد ظرفشویی نمیشود

از سالم بودن قطعه دیسپنسر در ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید

چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟ یکی از مهم ترین عواملی که ممکن است باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی  شود، خراب شدن قطعه دیسپنسر است. دیسپنسر قطعه ای است که اختلال در عملکرد آن و خراب شدن آن باعث باز نشدن درب مواد شوینده می شود. به همین علت بهتر است قطعه دیسپنسر در ماشین از جهت سالم بودن بررسی شود. در صورت خراب بودن این قطعه بهتر است تکنسینی را برای تعمیرات ظرفشویی استخدام کنید.

دیسپنسر ظرفشویی خراب باشه شوینده وارد نمیشه

کلید سوئیچ در ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهید

آیا پخش نشدن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی مربوط به خراب شدن قطعات ماشین ظرفشویی است؟ یکی از عوامل شایعی که ممکن است باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی شود، خراب شدن یا گیر کردن کلید سوئیچ درب است. کلید سوئیچ  در صورت خراب شدن با باز نشدن درب شوینده ماشین ظرفشویی می شود. بنابراین بهتر است در ابتدا میکروسوئیچ ظرفشویی را بررسی کنید و آن را با کمک پارچه ای تمیز کنید. بعد از تمیز کردن دوباره کلید سوئیچ آن را در جای خود قرار دهید و مجدداً دستگاه را به لحاظ پخش شدن یا وارد نشدن شوینده چک کنید.

خرابی کلید سوئیچ ظرفشویی باعث وارد نشدن شوینده در ظرفشویی میشود

از متوقف نشدن چرخه شست و شو اطمینان حاصل کنید

یکی از علت های وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی، متوقف شدن ناگهانی چرخه شست و شو در ماشین ظرفشویی است. برای اینکه شوینده از مخزن خارج شود و وارد ماشین ظرفشویی شود، دیسپنسر باید درب مخزن را باز کند. اگر به هر دلیلی چرخه شست و شوی ناقص باشد و متوقف شود، ممکن است دیسپنسر درب مخزن را باز نکرده باشد و شوینده از آن خارج نشده باشد. برای حل مشکل وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی ابتدا با کمک دکمه start/cancel خاموش کنید دستگاه را و درب را باز کنید. سپس درب را ببندید و دکمه start  را فشار دهید. این کار باعث شروع چرخه جدید شده و در صورت متوقف نشدن دیسپنسر درب مخزن شوینده را باز می کند و باعث وارد شدن شوینده به ماشین ظرفشویی می شود.

از برنامه شست و شوی کامل در ظرفشویی استفاده کنید

ماشین ظرفشویی دستگاهی است که در آن برنامه های متعددی تعبیه شده است. یکی از امکانات آن، شست و شوی ظروف طی زمان بسیار کوتاه است. در برخی از ظرفشویی های موجود در بازار شست و شوی ظروف در زمان کم بدون شوینده انجام می شود. بنابراین ممکن است به دلیل شست و شوی ظروف در زمان کم، شوینده وارد ماشین ظرفشویی نشود. برای اینکه شوینده وارد ماشین ظرفشویی شود بهتر است برنامه ای را برای شست و شو انتخاب کنید که به زمانی بیشتر از 45 دقیقه نیاز داشته باشد.

از برنامه شست و شوی کامل در ظرفشویی استفاده کنید تا شوینده به درستی وارد شود

قرص شوینده با کیفیت برای شست و شو استفاده کنید

از عوامل دیگری که باعث وارد نشدن شوینده به درون ماشین ظرفشویی می شود، پایین بودن کیفیت شوینده ظرفشویی است. متاسفانه امروزه شرکت های بسیار زیادی هستند که تولید انواع شوینده های قرصی را انجام می دهند. قرص ماشین ظرفشویی که از کیفیت بسیار پایین برخوردار است، به راحتی در آب حل نمی شوند و باعث شست و شوی ظروف نمی شود. بر این اساس بهتر است برای شستن ظروف از شوینده های یا کیفیت و قرص هایی که به راحتی در آب حل می شوند، استفاده کنید.

از قرص با کیفیت استفاده نمایید تا شوینده برای شستو وارد ظرفشویی شود

نظر تعمیرکار آی پی امداد در مشکل پخش نشدن شوینده در ظرفشویی

پخش نشدن شوینده در ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کاربری رخ دهد. در این شرایط کیفیت شستشوی انواع ظروف در ظرفشویی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و باید برای رفع آن اقداماتی را انجام دهید. در ادامه نظر تعمیرکار متخصص آی پی امداد در زمینه مشکل پخش نشدن شوینده در ظرفشویی را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • اصلی ترین علتی که می توان در زمینه مشکل عدم پخش شوینده در ظرفشویی مطرح نمود، استفاده از مواد شوینده و قرص نامرغوب برای دستگاه است.
  • همچنین در صورتی که برنامه نامناسب برای شسته شدن ظروف انتخاب شود، امکان عدم پخش شوینده به طور صحیح در دستگاه وجود دارد.
  • در برخی مواقع چیدمان اشتباه ظروف درون دستگاه باعث می شود تا درب محفظه شوینده به درستی باز نشده و در نتیجه مواد شوینده به طور کامل پخش نشوند.
  • قطعاتی مانند دیسپنسر در صورت خرابی مانع از باز شدن درب مخزن مواد شوینده و رقیق شدن آن ها می گردد.
  • از دیگر دلایل مهم در این زمینه می توان به گیر کردن بازوهای آبپاش، توقف برنامه شستشو و دمای پایین آب ماشین ظرفشویی نیز اشاره نمود.

نتیجه گیری از اینکه چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا شوینده وارد ظرفشویی نمی شود؟ پرداختیم. عوامل متعددی چون چیدمان نامناسب ظروف، استفاده از شوینده غیر استاندارد، توقف چرخه شست و شو و … باعث پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی می شود. در صورتی که مایل به رفع مشکل پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی هستید، بهتر است جهت تعمیرات آن به افراد با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. تیم آی پی امداد یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که تعمیر انواع ماشین ظرفشویی را به صورت تخصصی و پیشرفته انجام می دهد. در صورتی که مایل به تعمیر ورود شوینده به ماشین ظرفشویی هستید می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد