logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ترموستات ماشین ظرفشویی

ترموستات ماشین ظرفشویی
ترموستات ماشین ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ترموستات ماشین ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ترموستات یکی از قطعات و بخش های مهم ماشین ظرفشویی است که نقش مهمی در گرم کردن آب دارد. به همین جهت خراب شدن این قطعه در ماشین ظرفشویی باعث نگرانی مصرف کنندگان می شود. اما چه عواملی باعث خراب شدن ترموستات ظرفشویی می شوند؟  آیا تعمیر و تعویض ترموستات ظرفشویی در منزل امکان پذیر است؟ سوالات زیادی در خصوص ترموستات ظرفشویی مطرح است. به همین علت آی پی امداد در این مقاله به بررسی همه نکات مرتبط با ترموستات ماشین ظرفشویی و راه های تعمیر آن پرداخته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه آی‌پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد ترموستات ماشین ظرفشویی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

ترموستات ظرفشویی چه نقشی در عملکرد ماشین ظرفشویی دارد؟

ترموستات یکی از بخش های بسیار مهم در ماشین ظرفشویی است که باعث تنظیم شدن دمای آب می شود. در واقع وجود این قطعه در ماشین ظرفشویی باعث می شود تا آب همیشه گرم باشد. چنانچه دمای آب به هر علتی بسیار افزایش یا کاهش پیدا کرده باشد، ترموستات دستگاه مجدداً برای تنظیم دمای آب اقدام کرده و دمای آب در ماشین ظرفشویی را در دمای مشخص نگه می دارد. در صورتی که ترموستات ماشین ظرفشویی به هر علتی خراب شده باشد، باید تعمیر شود. زیرا خراب بودن این قطعه در ماشین ظرفشویی باعث خراب شدن قطعات دیگر و شست و شوی نامناسب ظرف ها می شود. به همین جهت در صورت خراب شدن این قطعه در ماشین ظرفشویی باید هرچه سریع تر اقدام شود.

ترموستات معیوب ماشین ظرفشویی ممکن است بیش از یک علامت ایجاد کند، زیرا ممکن است دو ترموستات مختلف در ماشین ظرفشویی خود داشته باشید. ترموستات با حد بالا از داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند، بنابراین در صورت خرابی، ماشین ظرفشویی شما می تواند قبل از خشک شدن ظروف تمیز داخل آن پس از شستشو خاموش شود. ترموستات حسگر دما دستگاه را خاموش نگه می دارد در حالی که عنصر گرمایش دمای آب را افزایش می دهد. حتی اگر هرگز داخل ماشین ظرفشویی خود را نگاه نکرده باشید، این فرآیند بار اول به اندازه کافی ساده است، به شرطی که هنگام کار با برق اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

ترموستات ماشین ظرفشویی چه کاربردی دارد

نشانه های خراب شدن ترموستات ماشین ظرفشویی

در صورتی که قطعه ای در عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیر داشته باشد، بلافاصله بعد از خراب شدن باعث اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی می شود. بنابراین خراب شدن ترموستات در ماشین ظرفشویی با علائم و نشانه هایی همراه است که نشان می دهد دچار خراب شده است. چند مورد از نشانه های خراب شدن ترموستات ماشین ظرفشویی عبارت است از:

  • ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره.
  • چربی روی سطح ظرف با وجود شست و شو باقی می مانند.
  • آب درون ماشین ظرفشویی گرم نمی شود.
  • آب ماشین ظرفشویی بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد می شود.
  • تایمر ظرفشویی متوقف می شود.
  • دستگاه در حین آب گیری ظروف ممکن است با مشکل مواجه شود.

نحوه تنظیم مجدد ترموستات ماشین ظرفشویی

ترموستات ماشین ظرفشویی دو عملکرد دارد. برای گرم کردن مناسب آب برای شستشوی ظروف با المنت گرم کننده ارتباط برقرار می کند و دمای مناسب برای خشک کردن ظروف را حفظ می کند. اگر ترموستات به درستی با المنت گرمایشی شما ارتباط برقرار نمی کند، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. سن بالا، استفاده مداوم بدون تعمیر و نگهداری مناسب و تغییر چرخه ماشین ظرفشویی در حین کار می تواند باعث خرابی ترموستات شود.

تنظیم مجدد ترموستات ماشین ظرفشویی، آن را به تنظیمات کارخانه باز می گرداند تا بتواند به درستی کار کند.

  • دو طرف پانل جلویی پایینی ماشین ظرفشویی را درست بالای زمین نگه دارید. هر طرف پانل را با دستان خود به جلو بکشید. پانل ظاهر می شود.
  • محل ترموستات ماشین ظرفشویی را پیدا کنید.
  • ترموستات یک دستگاه گرد کوچک است که در کنار تایمر قرار می گیرد.
  • قطر ترموستات حدود 2 اینچ است و سیم های رنگی مختلفی از کناره های آن خارج می شود.
  • دکمه زیر ترموستات را فشار دهید و آن را برای 10-15 ثانیه نگه دارید و سپس آن را رها کنید.
  • این دکمه ترموستات را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کند.
  • پانل را دوباره روی ماشین ظرفشویی قرار دهید.

نحوه تعمیر یا تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی

تعویض و تعمیر ترموستات ماشین ظرفشویی طی مراحل متعددی انجام می پذیرد. کسانی در این زمینه از دانش کافی برخوردار نیستند، بهتر است تعمیرات ظرفشویی خود را به مرکز مناسبی بسپارند. اما با کمک مراحل زیر می توانید تا حدودی تعمیرات ترموستات ماشین ظرفشویی را انجام دهید. مراحل عیب یابی و تعمیر ترموستات ظرفشویی عبارتند از:

  • برای اینکه بتوانید ترموستات ظرفشویی را تعویض کنید، در ابتدا باید بتوانید برخی از اجزای ماشین ظرفشویی را از آن جدا کنید.
  • پنل انگشتی، پنل دسترسی جلویی، پنل بیرونی و پنل کنترلی و … را از ماشین ظرفشویی جدا کنید.
  • برای این کار در ابتدا باید پیچ ها را از ماشین ظرفشویی جدا کنید تا پنل ها جدا شوند.
  • برای باز کردن ترموستات در ابتدا باید سیم ها از این قطعه جدا کنید و سپس قلاب را به همراه ترموستات از ظرفشویی خارج کنید.
  • در ادامه ترموستات جدید را جایگزین کنید و سپس درون قلاب قرار دهید.
  • پس از آن قلاب را در جای اولیه نصب کنید و سپس سیم ها را به ترموستات متصل کنید.
  • در ادامه مطابق با مراحل زیر، پنل ها را در جای مناسب خود قرار دهید.

پنل انگشتی و پنل دسترسی جلویی را روی ظرفشویی نصب کنید

پس از تعمیر یا تعویض ترموستات ظرفشویی در ابتدا باید قطعات جدا شده را به ماشین ظرفشویی نصب کنید. پنل انگشتی و پنل دسترسی جلویی را به ماشین ظرفشویی نصب کنید. برای این کار ابتدا باید پنل دسترسی را به پنل انگشتی نصب کنید و سپس پنل انگشتی را در جای خود نصب کنید. در پایان پیچ ها را محکم کنید تا قطعات از یکدیگر جدا نشوند.

پنل های خارج شده را مجدداً روی ماشین ظرفشویی نصب کنید

برای تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی، دو پنل بیرون و پنل کنترلی از ماشین ظرفشویی بایستی جدا میشد که در ادامه کار و پس از اتمام تعمیر ظرفشویی باید در جای خود نصب شود. برای نصب پنل بیرونی و پنل داخلی در ابتدا باید کنکتور سیم کنترل ابترفیس کاربر باید در جای اصلی خود نصب شود. پس از نصب باید دو کنترل جدا شده را به کنترل داخلی نصب کنید. در پایان برای فیکس شدن کنترل، پیچ ها صفت کنید.

برای اطمینان از سلامت ظرفشویی دستگاه را روشن کنید

آخرین مرحله بعد از تعمیر و عیب یابی ترموستات ماشین ظرفشویی، مطمئن شدن از سلامت دستگاه است. شما باید بعد از تعمیر به بررسی دستگاه بپردازید و از کیفیت کار ترموستات و سایر قطعات ظرفشویی اطمینان حاصل کنید. برای این کار دستگاه را مجدداً در جای خود قرار داده و کابل را به واسطه محافظ به پریز برق متصل کنید. سپس دستگاه را روشن کرده و به بررسی گرمای آب درون ماشین ظرفشویی بپردازید. اگر عمل گرم شدن آب و شست و شوی ظروف با کیفیت بالایی انجام شود و نشانه های ذکر شده به طور کامل رفع شود، پس مشکلی از بابت ترموستات ظرفشویی نخواهد بود و دستگاه شما به طور کامل عیب یابی و تعمیر شده است.

در هنگام تعمیر ترموستات ظرفشویی باید به چه نکاتی توجه شود؟

قطعاً بهترین راه برای تعمیر ترموستات ظرفشویی این است که تعمیرگاه مجازی را برای این کار انتخاب کرده و ظرفشویی خود را به تکنسین این مجموعه بسپارید. زیرا هرگونه سهل انگاری در تعمیر ترموستات ظرفشویی ممکن است باعث خراب شدن اجزای دیگر و در نهایت خراب شدن اجزای دیگر ظرفشویی شود. با این حال اگر به هر علتی تمایلی به سپردن تعمیر و تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی به تعمیرگاه ندارید، بهتر است در هنگام تعمیرات به نکات ایمنی زیر توجه کنید تا در ادامه کار تعویض ترموستات ظرفشویی با مشکلی همراه نباشید. این نکات عبارتند از:

  • کابل و سیم ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
  • از دستکش ایمنی استفاده کنید.
  • قبل از باز کردن قطعات از خاموش بودن ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • ظرفشویی را در سطحی نرم قرار دهید تا در صورت ضربه دیدن آسیب نبیند.
  • بعد از خاموش شدن مقداری صبر کرده و سپس برای تعمیر ترموستات ظرفشویی اقدام کنید.

عیب یابی مشکلات ترموستات ظرفشویی با تعمیرکار آی پی امداد

ترمسوتات یکی از اصلی ترین بخش های ماشین ظرفشویی است که وظیفه آن گرم کردن آب و افزایش دمای آن جهت شستشوی بهتر ظروف درون دستگاه می باشد. در صورتی که این قطعه از عملکرد درستی برخوردار نباشد، ظرف ها به خوبی شسته نمیشود و مشکلات زیادی برای دستگاه ایجاد خواهد شد. از این رو تعمیرکار آی پی امداد در ادامه به نحوه عیب یابی مشکلات ترموستات ظرفشویی برای شما پرداخته است تا بتوانید ایرادات دستگاه خود را به راحتی شناسایی کنید:

  • به طور کلی خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی می تواند نشانه های مختلفی را با خود به همراه داشته باشد که به کمک این نشانه ها می توانید زمان تعویض این قطعه را شناسایی کنید.
  • در بسیاری از مواقع کاربران با مشکلاتی نظیر گرم نشدن آب ظرفشویی، بروز مشکل در حین آبگیری ظروف و توقف کامل تایمر ظرفشویی مواجه می شوند که این مواد نشان دهنده بروز خرابی در ترموستات ظرفشویی است.
  • چنانچه دانش فنی دارید، می توانید اقدام به باز  کردن ظرفشویی و بررسی دقیق ترموستات دستگاه خود نمایید.
  • در شرایطی که این قطعه به طور کامل خراب شده و کارکرد صحیحی نداشته باشد، باید در سریع ترین زمان اقدام به تعویض آن با ترموستاتی جدید نمایید.

نتیجه گیری از ترموستات ماشین ظرفشویی

در این مطلب به بررسی اینکه چه عواملی باعث خراب شدن ترموستات ظرفشویی می شود و نحوه تعمیر ترموستات ظرفشویی پرداختیم. قطعاً بهترین راه برای تعویض و تعمیر ترموستات ماشین ظرفشویی این است که مرکز معتبری را برای این کار انتخاب کنید. زیرا تعمیر و تعویض ترموستات ظرفشویی ممکن است کمی دشوار باشد و در صورت سهل انگاری و هرگونه اشتباه باعث خراب شدن اجزای دیگر ظرفشویی شود. با این اوصاف بهتر است برای راحت بودن خیال تان تعمیرات ترموستات ماشین ظرفشویی را به شرکت آی پی امداد بسپارید‌.

آی پی امداد یکی از شرکت هایی است که بیشتر از  ۵۰ سال است در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت می کند و برای تعمیرات ماشین ظرفشویی و سایر دستگاه هایی که نیاز به تعمیرات دارند کارشناسان و متخصصان خبره و با تجربه ای را استخدام کرده است. به همین علت بهتر است برای رفع مشکل خراب شدن ترموستات ظرفشویی به مجموعه معتبر آی پی امداد مراجعه کنید تا نیروهای خود را در کمتر از یک ساعت با امکانات و تجهیزات کامل به محل اعزام کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد