logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن یو پی اس

علت روشن نشدن یو پی اس
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن یو پی اس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یو پی اس یا UPS به‌ معنای منبع تغذیه بی‌وقفه است. این تجهیز الکترونیکی قادر است در زمان قطعی برق، جریان برق مورد نیاز وسایل برقی را تأمین کند؛ همچنین پس از برقراری مجدد جریان برق شهری، یو پی اس وظیفه ثابت نگه‌داشتن و تنظیم برق شبکه را بر عهده دارد. یکی از مشکلاتی که کاربران یو پی اس ممکن است با آن مواجه شوند، روشن نشدن یو پی اس است. در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد به بررسی علت روشن نشدن یو پی اس و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل می‌پردازیم. اگر حتی با خواندن این مطلب، همچنان سوالی در ارتباط با این مشکل داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌ و‌ پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان و متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

8 دلیل روشن نشدن یو پی اس

یکی از دلایل مهم روشن نشدن یو پی اس، عدم شارژ باتری است. همانطور که می‌دانید، یو پی اس یک نوع باتری است که برای شارژ شدن به برق وصل شده است. در ادامه، به توضیح اساسی‌ترین علل عدم روشن شدن یو پی اس می‌پردازیم:

  1. باتری یو پی اس شارژ ندارد.
  2. از تجهیزات غیر‌ضروری استفاده می‌شود.
  3. یو پی اس هنگام جدا شدن از منبع اصلی خاموش می‌شود.
  4. باتری قطع شده است.
  5. input breakers خاموش شده‌اند.
  6. قدرت ورودی پایین است.
  7. خروجی دستگاه مطلوب نیست.
  8. باتری یوپی اس خراب شده است.

8 دلیل روشن نشدن یو پی اس

چرا یو پی اس روشن نمی شود؟

در ادامه به توضیحات مفصل دلایل روشن نشدن یو پی اس و ارائه راه‌حل‌های آن می‌پردازیم.

  1. باتری یو پی اس شارژ ندارد

اینکه باتری را در انبار قرار داده‌اید و از آن استفاده نکرده‌اید، باعث نمی‌شود باتری سالم باقی بماند. اگر برای مدت طولانی از یو پی اس استفاده نکنید، باتری ممکن است فرسوده و خراب شود و در هنگام کار کردن، موجب روشن نشدن یو پی اس گردد.

باتری یو پی اس شارژ ندارد

راه‌حل:

  • به‌ منظور جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود باتری را در دوره‌های سه ماهه به مدت ۵ ساعت شارژ کنید.
  1. از تجهیزات غیر‌ضروری استفاده می‌شود

اگر اتصالات یو پی اس به‌ درستی انجام نشده باشد، یو پی اس ممکن است دستگاه‌های غیرضروری را روشن نگه داشته و وسایل مهمتر را خاموش کند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، باید دستگاه‌های ضروری‌تر را به یو پی اس و سایر تجهیزات را به رسانه‌های افزایشی متصل کنید.
  1. یو پی اس هنگام جدا شدن از منبع اصلی خاموش می‌شود

اگر با مشکل روشن نشدن یو پی اس خود مواجه هستید، در ابتدا باید ظرفیت یو پی اس را بررسی کنید و دستگاه‌ها را مطابق با ظرفیت آن به یو پی اس متصل کنید. احتمالاً به‌ دلیل فرسودگی باتری یو پی اس، این دستگاه دیگر قادر به پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه نخواهد بود.

یو پی اس هنگام جدا شدن از منبع اصلی خاموش می‌شود

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل، دستگاه‌های غیرضروری را از یو پی اس جدا کرده و آن را دوباره روشن کنید.
  1. باتری قطع شده است

دستگاه‌های یو پی اس برای کار کردن و اتصال به برق، به باتری نیاز دارند. در صورت قطع شدن باتری، یو پی اس قادر به روشن شدن نخواهد بود. این مورد یکی از علل روشن نشدن یو پی اس است. در دستگاه‌های هوشمند UPS RT، باتری‌های داخلی برای پشتیبانی از یو پی اس استفاده می‌کنند. به‌ عنوان مثال، در دستگاه‌های هوشمند با ظرفیت 10kva یا کمتر، هر باتری باید ولتاژ بیشتر از 85 ولت را نشان دهد. زمانی‌که باتری برای مدت زمان طولانی استفاده می‌شود، ولتاژ باتری کاهش می‌یابد و باعث روشن نشدن یو پی اس می‌شود.

راه‌حل:

  • برای رفع مشکل عدم روشن شدن یو پی اس، در اولین فرصت باید باتری را تعویض کنید.

باتری قطع شده است

  1. خاموش شدن input breakers

اگر قدرت برق ورودی به دستگاه کم یا ضعیف باشد، یو پی اس برای محافظت از دستگاه متصل روشن نمی‌شود. این وضعیت همچنین در هنگام خاموش شدن input breaker نیز رخ می‌دهد. به همین دلیل، اصلی‌ترین دلیل روشن نشدن یو پی اس به‌ شمار می‌رود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید بررسی کنید که پنل عقب روشن باشد. اگر input breaker خاموش باشد، یو پی اس روشن نمی‌شود.
  1. قدرت ورودی پایین است.

یکی از دلایل بروز مشکل روشن نشدن یو پی اس، این است که برق ورودی به آن، کمتر از حد انتظار است.

راه‌حل:

  • در این صورت، شما باید وضعیت Start Cold را انتخاب کنید یا دستگاه را بدون برق ورودی راه‌اندازی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید که یو پی اس خراب شده است یا برق ورودی نامطلوب است و قادر به روشن کردن دستگاه نیست.
  • همچنین، می‌توانید دکمه خاموش دستگاه را فشار داده و صدای بوقی بلند از دستگاه بشنوید. در همین حال، دکمه Test را فشار داده تا دستگاه بدون استفاده از باتری روشن شود.
  1. خروجی دستگاه مطلوب نیست

اگر دستگاه خروجی نداشته باشد، دو احتمال اولیه وجود دارد؛ اولین احتمال این است که دستگاه به برق وصل نشده باشد و دومین احتمال این است که دستگاه یو پی اس به‌ درستی روشن نشده باشد.

راه‌حل:

لطفاً تمام موارد زیر را بررسی کنید؛ زیرا این موارد از مهمترین دلایل روشن نشدن یو پی اس به‌ دلیل خروجی بد هستند:

جریان برق قطع شده است.

  • اگر دستگاه شما به بار زیادی متصل است، تلاش کنید برخی از تجهیزات غیرضروری را قطع کنید تا بار کلی را کاهش دهید. این کار می‌تواند منجر به اتصال مجدد مدار شود.

ولتاژ بسیار پایین است و یا کاملا قطع شده است.

  • اگر ولتاژ بسیار پایین است یا به‌ طور کامل قطع شده است، می‌توانید با اتصال یک لامپ به منبع تغذیه یو پی اس، وضعیت ولتاژ را بررسی کنید. اگر نور لامپ خیلی ضعیف است، باید ولتاژ برق را بررسی کنید.

دو شاخه اتصال باتری به شیوه صحیحی وصل نشده است.

  • مطمئن شوید که تمام اتصالات باتری به‌ درستی و محکم وصل شده‌اند. اگر یکی از اتصالات به‌ درستی انجام نشده باشد، ممکن است رابط متصل به باتری خراب شود و دستگاه یو پی اس روشن نشود. همچنین ممکن است خطایی در داخل خود دستگاه یو پی اس رخ داده باشد.

دو شاخه اتصال باتری به شیوه صحیحی وصل نشده است.

ولتاژ خط ورودی خیلی بالا، بسیار کم و یا منحرف شده است.

  • در صورتی که ولتاژ خط ورودی بسیار بالا، بسیار پایین یا منحرف شده است، می‌توانید دستگاه یو پی اس را به یک خروجی دیگر و در یک مدار دیگر منتقل کنید. سپس ولتاژ ورودی را اندازه‌گیری نمایید. اگر ولتاژ برای تجهیزات مورد استفاده مناسب است، می‌توانید حساسیت یو پی اس را کم کنید.
  1. باتری یوپی اس خراب شده است

باتری یو پی اس محدودیت زمانی دارد و با گذشت زمان، کارایی آن کاهش می‌یابد و موجب روشن نشدن یو پی اس می‌شود.

راه‌حل:

  • برای تست باتری یو پی اس خود، می‌توانید ولتاژ خروجی باتری را اندازه‌گیری کنید. اگر بیش از دو سال است که از باتری یو پی اس استفاده می‌کنید، بهتر است باتری را تعویض کنید تا عمر کاربردی بهتری داشته باشد.

برای تعمیر مشکل روشن نشدن یو پی اس با کجا تماس بگیریم؟

ما در این مطلب به علت‌ روشن نشدن یو پی اس پرداختیم و خدمات آی پی امداد را برای رفع این مشکل معرفی کردیم. آی پی امداد با داشتن کارشناسان و متخصصان خود می‌تواند یو پی اس‌های شما را عیب‌یابی و مشکل را برطرف کند. بنابراین در صورت کار نکردن یو پی اس، بهتر است خدمات آی پی امداد را به‌ عنوان یک گزینه جدی برای رفع مشکل در نظر بگیرید. آی پی امداد می‌تواند به شما در مواقع اضطراری کمک کند و اطمینان حاصل کند که تجهیزات حیاتی شما در صورت قطعی برق، پشتیبانی می‌شوند. برای استفاده از خدمات این مجموعه می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست