logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن سینما خانگی

علت روشن نشدن سینما خانگی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن سینما خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

روشن نشدن سینما خانگی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علل بروز این مشکل و راهکارهای عیب‌ یابی و رفع آن می‌ پردازیم. با مطالعه این مقاله نه تنها می‌ توانید علت روشن نشدن سینما خانگی خود را بررسی کنید، بلکه در بسیاری از موارد قادر به حل مشکل و روشن کردن دوباره این دستگاه خواهید بود. همچنین در صورتی که پس از مطالعه این مطلب در مورد مشکل سینما خانگی، نتوانستید علت را بیابید، میتوانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره از تکنسین های آی پی امداد در مورد راه حل های رفع این مشکل سوالاتتان را در بخش نظرات و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید.

5 علت روشن نشدن سینما خانگی + راه‌حل

اگر مشکل کار نکردن سینما خانگی شما را نگران کرده است و احساس می کنید دستگاهتان خراب شده است، بهتر است ابتدا علت روشن نشدن سینما خانگی را بدانید. سپس اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل را انجام دهید. از جمله دلایل بروز این مشکل شامل موارد زیر است:

  1. کابل ها و اتصالات آسیب دیده اند.
  2. پاور خراب شده است.
  3. IC های آمپلی فایر ایراد پیدا کرده اند.
  4. پروتکت ایجاد شده است.
  5. ریموت خراب شده است.

5 علت روشن نشدن سینما خانگی + راه‌حل

اگر پس از زدن دکمه on/off سینما خانگی متوجه شدید، دستگاه روشن نمیشود، هریک از دلایلی که در ادامه ذکر شده است را بررسی نمایید.

1. کابل ها و اتصالات آسیب دیده اند

یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن سینما خانگی، وجود ایراد در مسیر اتصال دستگاه به برق است. اگر کابل برق آسیب دیده باشد یا به درستی به پریز برق یا سینما خانگی وصل نشده باشد، دستگاه روشن نمی شود.

  • در بررسی مسیر اتصالات باید به تست بخش هایی مثل سیم برق، دو شاخه و پریز برق بپردازید و مطمئن شوید که آسیب ندیده اند.
  • برای اطمینان از سلامت دو شاخه و پریز، بهتر است دستگاه را با کابل سالم به پریز دیگر متصل کنید.
  • اگر دستگاه سینماخانگی روشن شود، میتوان نتیجه گرفت اتصالات یا پریز مشکل دارد و باید آنها را تعویض کرد.
  • ابل های بلندگو را از سینما خانگی و بلندگوها جدا کنید و سپس آنها را دوباره وصل کنید. مطمئن شوید که آنها به درستی به پورت های صحیح وصل شده اند.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید از کابل های مختلف برای اتصال سینما خانگی به دستگاه های دیگر استفاده کنید.

2. پاور خراب شده است

اگر سینما خانگی روشن نمی شود، ممکن است به دلیل خرابی پاور باشد. پاور سینمای خانگی وظیفه دارد جربان الکتریکی را بین بخش های مختلف دستگاه هدایت کند. چنانچه پاور سینمای خانگی آسیب ببیند، ممکن است دستگاه روشن نشود. همچنین ضعیف شدن پاور سینمای خانگی باعث میشود جریان مورد نیاز و کافی به دستگاه و بخش های مختلف به خصوص آمپلی فایر نرسد. عدم توان کافی پاور برای تامین جریان مورد نیاز دستگاه باعث میشود در صورت گرم شدن، افزایش جریان و یا بالا بردن ولوم سینما خانگی خاموش شود.

پاور خراب شده است

  • برای بررسی دکمه پاور ابتدا دکمه خاموش/ روشن تلوزیون را بزنید. در صورت روشن شدن دستگاه میتوان متوجه شده که ایراد از کنترل است.
  • اما اگر با این روش دستگاه روشن نشود، به احتمال زیاد پاور یا مین برد تلوزیون دچار مشکل شده است.
  • روش دیگر برای بررسی دکمه پاور این است که دستگاه را از برق بکشید و پس از گذشت چند دقیقه مجددا دوشاخه را به پریز بزنید.
  • 20 ثانیه صبر کنید و حالا دکمه پاور روی تلوزیون و یا کنترل را بزنید.
  • با این اقدامات میتوانید متوجه شوید اتصالات دستگاه دچار مشکل شده یا خرابی بخش های داخلی تلوزیون باعث میشود دستگاه روشن نشود.

3. آی سی های آمپلی فایر ایراد پیدا کرده اند

آی سی های آمپلی فایر بخش های مهمی از دستگاه سینما خانگی هستند که جریان مورد نیاز خروجی ها را تامین می کنند و بسیاری از عملکردهای این دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر  IC های آمپلی فایر آسیب ببینند، ممکن است جریان مورد نیاز خروجی ها تامین نشود. همین دلیل باعث خاموش شدن سینما خانگی یا روشن نشدن آن می شود.

آی سی های آمپلی فایر ایراد پیدا کرده اند

  • با توجه به حساسیت این قطعات بهتر است برای تعویض آن ها و یا بررسی مشکلات سینما خانگی از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.
  • بدون شک تعمیرکاران آی پی امداد میتوانند مشکلات این قطعه را برطرف کنند. بنابراین میتوانید روی کمک آنها حساب کنید.

4. پروتکت ایجاد شده است

اگر نمی دانید حالت پروتکت چیست؟ در ادامه با یک مثال به شما توضیح میدهیم. هنگام طراحی مدارهای الکترونیکی موضوع حفاظت و امنیت قطعات دستگاه الکتریکی بسیار مورد اهمیت است. بنابراین اقدامات متعددی برای جلوگیری از آسیب به قطعات الکتریکی دستگاه انجام میشود. هنگام ایجاد یک مشکل برای قطعه ای از دستگاه، سیستم ایمنی فعال شده و ایراد به وجود آمده را محدود می کند تا به بخش های دیگر و قطعات دیگر آسیبی وارد نشود. برای مثال فیوزها را میشناسید و میدانید که با کنترل جریان مدار، از وارد شدن جریان غیر معمول و یا بیش از حد در یک مدار جلوگیری می کند.

در صورت وجود جریان غیر معمول، فیوز بخش تغذیه آن بخش می سوزد و از کار می افتد؛ بنابراین به سایر بخش های دستگاه آسیب وارد نمیشود. حالت پروتکت نیز نوعی سیستم حفاظتی- امنیتی است که اگر برای مجموعه ای از قطعات یا تنها یک قطعه مشکلی به وجود بیاید، به سایر قطعات سرایت نمی کند. پس از حالت پروتکت سیستم عیب یابی هوشمند فعال و دستگاه را خاموش یا غیر فعال میکند. بنابراین یکی از دلایل روشن نشدن سینما خانگی میتواند مربوط به فعال شدن حالت پروتکت باشد.

5. ریموت کنترل دچار ایراد شده است

سینمای خانگی شما به طور کلی دارای یک ریموت کنترل مخصوص است که می توانید از آن برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده کنید. اما اگر سینمای خانگی شما با استفاده از دکمه های ریموت کنترل روشن نمی شود، به احتمال زیاد مشکل مربوط بهخود ریموت بوده و باید تعمیر شود.

ریموت کنترل دچار ایراد شده است

  • مطمئن شوید که ریموت کنترل به درستی کار می کند. کنترل را به سمت سنسور بگیرید و دکمه on/off را بزنید.
  • در صورت روشن شدن سینما خانگی میتوان متوجه شدن ایراد از کنترل است، اما در صورت روشن نشدن آن بهتر است گزینه راه اندازی مجدد تلوزیون را بزنید.

برای رفع مشکل روشن نشدن سینما خانگی با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی توصیه میکنیم برای بررسی و رفع مشکل روشن نشدن سینما خانگی از افراد متخصص کمک بگیرید. تکنسین های حرفه ای میتوانند در سریع ترین زمان ممکن مشکلات روشن نشدن سینما خانگی را عیب یابی و برطرف کنند. شما مخاطبین عزیز ساکن در استان تهران میتوانید رفع مشکلات سینما خانگی و انواع لوازم صوتی و تصویری را به مجموعه آی پی امداد بسپارید. در همین راستا برای ثبت درخواست تعمیر سینما خانگی خود میتوانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید. همچنین با توجه به اینکه سینما خانگی به راحتی قابل جابجایی هستند شما عزیزان میتوانید شخصا آنها را به کارگاه مجاز آی پی امداد به صورت حضوری تحویل دهید و در سریع ترین زمان ممکن آن را به صورت تعمیر و وکیوم شده دریافت کنید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمود 18 شهریور 1403

    سلام و عرض ادب خدمت شما سینما خانواده من وقتی به پریز برق وصلش میکنم روشن نمیشه و ازش صدای تق تق در میاد ایرادش از چیه ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 شهریور 1403

      درود، ممکن است مشکلی در برد پاور، خازن ها یا فیوز دستگاه ایجاد شده باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن