logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن پمپ کارواش

علت داغ شدن پمپ کارواش
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن پمپ کارواش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این روزها داغ شدن پمپ کارواش دردسرهای زیادی را در این کسب‌وکار به وجود آورده است. می‌توان گفت این مشکل یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که زمینه‌ساز مشکلات و خسارت‌های احتمالی بسیاری از تجهیزات محسوب می‌شود. اگر با مسائل فنی مربوط به پمپ کارواش آشنا باشید و علت داغ شدن آن را شناسایی کنید، می‌توانید با کمک راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهیم، به تعمیر آن بپردازید و از خسارت‌های پیش رو جلوگیری کنید. در این مقاله از آی پی امداد، با علت داغ شدن پمپ کارواش آشنا خواهید شد و با شناخت دلایل ایجاد این مشکل نسبت به عیب‌یابی و برطرف کردن آن اقدام خواهید کرد. درصورتی‌که پس از خواندن این مطلب سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان آی پی امداد نکات مهم را به شما ارائه دهند.

8 علت داغ شدن پمپ کارواش + راه‌حل

کارواش به علت استفاده مداوم در معرض مشکلات فراوانی قرار می‌گیرد. یکی از قطعاتی که همواره گزارش مشکل و خرابی آن اعلام می‌شود، پمپ کارواش است. در صورتی که هر کدام از علائم خرابی را مشاهده کردید، باید سریعاً به فکر تعمیر پمپ کارواش خود باشید. داغ شدن پمپ کارواش می‌تواند یکی از این علائم باشد. در ادامه علل رایج این مشکل به همراه راه‌حل ارائه شده است تا بتوانید با تعمیر کارواش خانگی یا صنعتی دوره‌ای و شناسایی علائم خطر به افزایش طول عمر پمپ کارواش کمک کنید. دلایل مختلفی موجب بروز این مشکل می‌شوند که عبارتند از:

  1. یکنواخت نبودن فشار پمپ
  2. ایجاد اتصالی در مدار
  3. ایجاد بار اضافی و بالا رفتن گرمای پمپ
  4. عدم استفاده از منبع برای پمپ
  5. دمای بالای آب ورودی
  6. عدم پاکسازی فیلتر
  7. کوچک بودن نازل با دهانه
  8. بی‌کیفیت یا دست دوم بودن پمپ

8 علت داغ شدن پمپ کارواش + راه‌حل

در ادامه هریک از این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. یکنواخت نبودن فشار پمپ

هنگامی که فشار پمپ یکنواخت نباشد و یا به عبارتی پمپ کارواش ریپ بزند، موجب داغ شدن این قطعه می‌شود. اگر بلبرینگ، شاتون و میل‌لنگ فرسوده باشند، امکان داغ شدن این پمپ وجود دارد. همچنین هنگامی که سوپاپ‌ها گیر داشته باشند نیز این اتفاق رخ می‌دهد. هوا کشیدن پمپ و فرسوده شدن لوازم آب‌بندی نیز از علل داغ شدن پمپ کارواش است.

راه‌حل:

  • قطعات را به‌صورت دوره‌ای تمیز کنید و مجدداً نصب آن‌ها را انجام دهید.
  • ورودی کلیه اتصالات پمپ را بررسی و کنترل کنید. قطعات را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز تعویض کنید.

2. ایجاد اتصالی در مدار

گاهی ممکن است به دلایل مختلفی یک اتصالی در سیم‌پیچ به وجود بیاید که موجب نیم‌سوز شدن سیم‌پیچ شود. در نهایت امکان داغ شدن پمپ وجود خواهد داشت. معمولاً اتصالی در مدار هنگامی رخ می‌دهد که جریان برق به الکتروموتور پمپ وارد می‌شود. این اتصالی مسیر جریان برق را کوتاه می‌کند و در نتیجه شرایط میدان مغناطیسی مناسبی را تامین نخواهد کرد.

راه‌حل:

  • چک کردن اتصالات و حفظ و نگهداری آن‌ها در پوشش‌های ایمن می‌تواند از بروز این مشکل در مدار جلوگیری کند.

3. ایجاد بار اضافی و بالا رفتن گرمای پمپ

پمپ کارواش را باید متناسب با نیاز و ظرفیت لازم خریداری کنید. در بدنه دستگاه پلاکی وجود دارد که اطلاعات ظرفیتی و حفاظتی دستگاه در آن بیان شده است. تحمیل اضافه‌بار بر پمپ می‌تواند از علل داغ پمپ کارواش باشد. در واقع چنانچه بار موتور افزایش پیدا کند، جریان الکتریکی وارده شده به سیم‌پیچ نیز بیشتر می‌شود و موجب داغ شدن پمپ کارواش خواهد شد.

ایجاد بار اضافی و بالا رفتن گرمای پمپ

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل کافی است تا بار اضافی پمپ کارواش را کاهش دهید و متناسب با ظرفیت از آن بهره ببرید.

4. عدم استفاده از منبع برای پمپ

برخی از افراد از منبع ذخیره آب پیش از اتصال به پمپ استفاده نمی‌کنند و خیال می‌کنند که با این کار صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را انجام می‌دهند. اما این عمل یکی از رایج‌ترین علل داغ شدن پمپ کارواش است. هنگامی که مخزن ذخیره آب کوچک باشد و یا فشار کمی به آب لوله اصلی وارد شود، پمپ به‌صورت خشک کار می‌کند. در نهایت با افزایش فعالیت، دمای پمپ افزایش یافته و موجب آسیب به قطعات آن می‌شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل لازم است در میان اتصالات پمپ کارواش برای ذخیره منبعی باشد و فشاری حدود یک تا یک و نیم بار وارد شود.

5. دمای بالای آب ورودی

دمای بالای آب ورودی به پمپ نیز می‌تواند از علل داغ شدن پمپ کارواش و بدنه آن باشد. علت داغ شدن پمپ در واقع همان دمای بالای آبی است که به پمپ سرازیر می‌شود.

راه‌حل:

  • بهتر است پمپ و سایر اتصالات را در سایه نگهداری کنید.
  • همچنین با تنظیم دمای آب ورودی به پمپ، همواره آن را تحت‌نظر داشته باشید.

6. عدم پاکسازی فیلتر

آب ورودی به کارواش پیش از ورود به پمپ، توسط فیلتر پاکسازی می‌شود. اما در مواردی ممکن است دلیل داغ شدن این پمپ، عدم پاک‌سازی فیلتر باشد. در صورتی که فیلتر را پاک‌سازی نکنید، آب ورودی به پمپ ناخالص خواهد بود و موجب آسیب به قطعات و کاهش عملکرد پمپ می‌شود

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل فیلتری باکیفیت تهیه کنید و در زمان‌های مشخص تمیز و پاک‌سازی آن را انجام دهید.

7. کوچک بودن نازل با دهانه

برخی از دستگاه‌ها و اتصالات کارواش با موتور و پمپ آن مجموعه سازگار نیست. نازل با دهانه کوچک از این موارد است. هنگامی که از نازلی با دهانه کوچک استفاده شود، فشار آب به حداکثر می‌رسد که این موضوع موجب داغی بیش از حد پمپ خواهد شد.

کوچک بودن نازل با دهانه

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید نازل کوچک را با یک نازل متناسب با دهانه دستگاه جایگزین کرد.

8. بی‌کیفیت و یا دست‌دوم بودن پمپ

دستگاه بی‌کیفیت و یا دست‌دوم تنها پول شما را هدر می‌دهد. برخی می‌خواهند با هزینه کمتر اقدام به خرید اجناس بی‌کیفیت کنند که معمولاً اینگونه دستگاه‌ها مشکل داغ شدن پمپ کارواش را خواهند داشت. پمپ کارواش معمولاً از اجزایی است که نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت نیز از آن وجود دارد. این نوع قطعات دست‌دوم و بی‌کیفیت در اثر استهلاک شدیدی که دارند، آسیب می‌بینند و خراب می‌شوند. اگر پمپ شما اورجینال و استاندارد نباشد، مشکل داغ شدن پمپ کارواش را خواهید داشت.

راه‌حل:

  • سعی کنید از پمپ کارواش دستگاه‌های اورجینال و باکیفیت استفاده کنید تا با یک‌بار هزینه چندین سال از آن بهره ببرید.

جهت رفع مشکل داغ شدن پمپ کارواش با کجا تماس بگیریم؟

قطعاً پمپ هنگام کار و فعالیت، دمایی ایجاد می‌کند، اما هنگامی که دمای تولید شده از حد استاندارد و محدوده دمایی پمپ بیشتر شود، موجب اختلال در عملکرد پمپ خواهد شد. در صورتی که با این اختلال مواجه شدید، حتماً عیب‌یابی و تعمیر کارواش صنعتی یا خانگی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید تا از ایجاد آسیب‌های جدی جلوگیری کرده باشید. اگر علت داغ شدن پمپ کارواش را نمی‌دانید بهتر است از تکنسین‌های آی پی امداد کمک بگیرید تا با ارتباط گرفتن با تیم آی پی امداد از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 مشکل دستگاه خود را سریعا برطرف نمایید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست