logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مضرات قهوه برای بانوان

مضرات قهوه برای بانوان
مضرات قهوه برای بانوان
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مضرات قهوه برای بانوان به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گاهی خانم ها با بروز علائمی ناشناخته از یک بیماری به تمام مواد خوراکی که اخیرا مصرف کرده اند، شک می کنند و گاها این سوال را می پرسند که من به تازگی قهوه مصرف کرده ام! مضرات قهوه برای بانوان چیست؟ اما باید گفت قهوه به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا و گرم به تنهایی و در صورت مصرف درست نمی تواند برای بانوان ضرری داشته باشد. اما برخی شرایط وجود دارد که در آن شرایط نوشیدن قهوه به خانم ها جهت عوارض قهوه برای زنان توصیه نمی شود. در ادامه مطلب از آی پی امداد به بررسی مضرات قهوه برای خانم ها و راهکارهای جلوگیری از بروز عوارض قهوه برای بانوان می پردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از مضرات قهوه برای بانوان بی خبرید، به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین آی پی امداد همراه باشید.

عوارض و مضرات قهوه برای بانوان چیست؟

به طور کلی مصرف قهوه به عنوان نوشیدنی گرم و چند بار در هفته به خودی خود مشکلی برای بانوان ایجاد نمی کند. اما گاهی برخی بانوان در میزان مصرف قهوه در روز زیاده روی کرده و یا در صورت مشاهده علائمی بعد از مصرف قهوه توجهی نکرده و همچنان قهوه را به صورت افراطی مصرف می کنند. در ادامه به شرح و بررسی مضرات قهوه برای بانوان می پردازیم:

  • قهوه دارای میزان مشخصی کافئین است. کافئین نیز یک ماده محرک محسوب می شود که ممکن است در هنگام مصرف یکبار در روز برای شما مشکلی را ایجاد نکند.
  • اما شرایطی را در نظر بگبربد که فرد عادت به نوشیدن 3 یا 4 فنجان قهوه در روز دارد که این میزان مصرف باعث بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب در خانم ها می گردد.
  • کافئین همچنین باعث بیشتر شدن تعداد دفعات ادرار می شود که این تعدد دفع ادرار می تواند منجر به کم آبی بدن گردد.
  • همچنین میزان مصرف بالای کافئین در خانم ها می تواند افزایش ریسک کیست پستان را افزایش دهد.
  • گاهی بانوان در پی یک رژیم سخت اقدام به خوردن فقط قهوه در طول روز می کنند.
  • این کار نیز بسیار خطرناک بوده و موجب بروز سردرد در بانوان می گردد.
  • یکی دیگر از عوارض قهوه برای بانوان بی اشتهایی و به دنبال آن آسیب به معده بانوان می باشد.
  • تشدید علائم یائسگی مانند گرگرفتگی نیز از دیگر عوارض قهوه برای بانوان می باشد.

عوارض و مضرات قهوه برای بانوان

مضرات قهوه برای خانم های باردار چیست؟

یکی از زمان هایی که پزشکان به کنترل کردن میزان قهوه و کافئین حساسیت بالایی به خرج می دهند، در زمان بارداری است. زیرا رسیدن مقادیر بالای کافئین ممکن است باعث مضرات قهوه برای بانوان باردار جدی گردد. در ادامه به توضیح موضوع عوارض قهوه برای زنان باردار می پردازیم:

  • میزان قهوه و کافئین مصرفی برای خانم های باردار از آن جهت حائز اهمیت است که مقادیر بالای کافئین می تواند در به دنیا آمدن نوزادی با وزن کم بسیار تاثیرگذار باشد.
  • همچنین کافئین ممکن است از جفت عبور کرده و به جنین برسد و بر عملکرد مغز جنین تاثیر منفی بگذارد.
  • مطالعات بی شماری روی حیوانات در مورد تاثیر قهوه بر زنان باردار و بر سقط جنین انجام شده است که حاکی از این است که مصرف بیش از حد کافئین در طول بارداری سبب سقط جنین و یا تولد جنین ناقص می شود.

مضرات قهوه برای خانم های باردار

مضرات قهوه برای پوست زنان چیست؟

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در پی بروز جوش هایی زیاد روی صورتتان به پزشک مراجعه کرده اید. پزشک در لیست ممنوعیت های غذایی برای شما نام قهوه رو هم یادداشت می کند. به طور کلی قهوه ممکن است موجب مضرات قهوه برای پوست بانوان شده و به دلایل زیر روی پوست شما نیز تاثیر منفی بگذارد:

  • به دلیل محرک بودن و افزایش سطح هوشیاری توسط قهوه ممکن است افزایش استرس اتفاق بیفتد که به دنبال آن شاهد بیشتر شدن جوش و آکنه ها هستیم.
  • در پی افزایش استرس هورمون کورتیزول سبب بالارفتن سرعت ترشح چربی از غده ها می شود و ما شاهد جوش زدن هستیم.

راهکارهای جلوگیری از بروز عوارض قهوه برای بانوان

به منظور جلوگیری و کاهش عوارض ناشی از خوردن قهوه در خانم ها می توانید راهکارهای زیر را به کار گیرید:

  • اگر عادت به خوردن میزان زیادی قهوه در طول روز دارید، می توانید در طی دفعات نوع قهوه خود را تغییر دهید.
  • مثلا می توانید از مشتقات قهوه برای ابتدای دوره کمتر کردن آن استفاده کنید.
  • به صورتی که اگر عادت به نوشیدن 3 فنجان قهوه اسپرسو در طول روز دارید، می توانید بعد از بیدار شدن یک فنجان اسپرسو نوش جان کرده و برای وعده های بعدی از لاته و یا کاپوچینو استفاده نمایید.
  • سعی کنید میزان آب قهوه خود را افزایش دهید، در این صورت میزان کاقئین کمتری به شما می رسد.
  • برای جلوگیری از مضرات قهوه برای بانوان الگوی مصرف قهوه را برای خودتان با نوشیدن آب و یا آبمیوه های طبیعی جایگزین کنید.

نتیجه گیری از مضرات قهوه برای بانوان

قاعدتا مصرف هر ماده غذایی بر اساس نیاز بدن برای ما مشکلی ایجاد نمی کند، مگر در شرایط خاص و داشتن بیماری های زمینه ای. پس با توجه به مقاله بالا در زمینه مضرات قهوه برای بانوان و ممنوعیت های مصرف کافئین بهتر است در مصرف این نوشیدنی تعادل را رعایت کرده تا از بروز علائم در بدن خود جلوگیری نماییم.

4.4/5 - (14 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد