logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

عیب یابی مشکلات شوفاژ برقی

عیب یابی مشکلات شوفاژ برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله عیب یابی مشکلات شوفاژ برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به عیب یابی مشکلات شوفاژ برقی بپردازیم. همچنین ضمن بررسی ایرادات رایج شوفاژ برقی، در مورد نحوه عیب یابی و رفع مشکل آنها نیز خواهیم گفت و به این مسئله اشاره خواهیم کرد که چه عواملی باعث خرابی شوفاژ برقی خواهد شد. توصیه می کنیم این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه بفرمایید.

شما عزیزان می توانید ویدیو آموزشی که در زمینه بررسی خرابی های رایج شوفاژ برقی توسط متخصصین آی پی امداد در این مقاله ارائه شده است را نیز مشاهده کنید. در صورتی که مطالعه این مطلب برای رفع مشکل شوفاژ برقی نتوانست به شما کمک کند، می توانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید. همچنین می توانید سوال هایتان در مورد نحوه عیب یابی و رفع مشکلات شوفاژ برقی را در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کرده و پاسخ آنها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

عوامل خرابی شوفاژ برقی را بشناسید

شوفاژهای برقی جزء پرکاربردترین وسایل گرمایشی در فصل زمستان هستند که ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند. در ادامه به بررسی هریک از عوامل موثر در بروز مشکلات مختلف در عملکرد رادیاتور برقی خواهیم پرداخت که برای جلوگیری از خرابی دستگاه خود، بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید.

کارکرد مداوم

  • روشن بودن مداوم شوفاژ برقی باعث کاهش عمر قطعات و دستگاه خواهد شد.
  • در صورت استفاده طولانی مدت و یکسره از شوفاژ برقی، لازم است به دستگاه مقداری استراحت دهید.

نوسانات برق

  • یکی از دلایل اصلی خرابی شوفاژ برقی، نوسانات برق و ورود ولتاژ کنترل نشده به دستگاه است که با تخریب قطعات، آسیب زیادی به آن وارد می کند.

خرابی تایمر و ترموستات

  • با توجه به اینکه ترموستات و تایمر از مهم ترین اجزای شوفاژ برقی هستند، خرابی آنها باعث میشود که دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد.
  • ترموستات با کنترل دما از داغ شدن بیش از حد و روشن بودن مداوم شوفاژ برقی جلوگیری می کند.
  • تایمر هم با کنترل زمان روشن بودن دستگاه، به افزایش طول عمر قطعات کمک می کند.

خرابی تایمر و ترموستات

عدم نظافت و مراقبت صحیح از شوفاژ برقی

  • شوفاژ برقی از جمله دستگاه های حساس الکترونیکی است که نیاز به مراقبت صحیح و نظافت به موقع دارد.
  • منظور از نظافت زدودن آلودگی ها و گرد و غباری است که در طول زمان روی دستگاه تجمع پیدا می کند.

فیلم آموزشی خرابی‌ های رایج شوفاژ برقی

پیش از اینکه هریک از مشکلات رایج شوفاژهای برقی را برای شما شرح دهیم، در یک ویدیو آموزشی که توسط تکنسین متخصص مرکز آی پی امداد برای شما آماده شده است، هریک از این خرابی ها و علت بروز آنها را ذکر کرده ایم که می تواند به شما در امر بررسی و عیب یابی مشکلات مربوطه کمک زیادی نماید.

عیب یابی 5 مشکل رایج شوفاژ برقی + راه حل

با توجه به اینکه شوفاژ برقی جزء دستگاه های الکترونیکی حساس است و برطرف کردن مشکلات آن نیازمند دانش فنی و آشنایی با قطعات و نحوه کار این دستگاه است، بهتر است تعمیر شوفاژ برقی را به یک تکنسین حرفه ای بسپارید. تکنسین های مجموعه آی پی امداد در زمینه تعمیر انواع شوفاژ و رادیاتورهای برقی بسیار حرفه ای و باتجربه هستند. به طور کلی شوفاژهای برقی ممکن است به دلایلی که در بالا اشاره کردیم، آسیب ببیند. در ادامه چند مورد از رایج ترین مشکلات شوفاژ برقی را خواهیم گفت:

  1. خرابی المنت شوفاژ برقی
  2. خاموش شدن مکرر شوفاژ
  3. آسیب دیدگی سیم برق شوفاژ برقی
  4. روشن نشدن شوفاژ برقی
  5. خراب شدن فن شوفاژ برقی
  6. خرابی ترموستات شوفاژ

5 مشکل رایج شوفاژ برقی

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

  1. خرابی المنت شوفاژ برقی

همانطور که می دانید، المنت های حرارتی مسئول تولید حرارت در شوفاژ برقی هستند و قطعا خرابی آنها، باعث اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد. آسیب دیدن المنت ها ممکن است از روشن شدن دستگاه و یا تولید گرمایش مطلوب جلوگیری کند. در صورت نشتی یا به اتمام رسیدن روغن درون شوفاژ و همچنین نوسانات برق، ممکن است المنت دستگاه دچار سوختگی شود.

  • برای حل این مشکل باید از تکنسینی که مهارت و تخصص لازم در زمینه تعمیر شوفاژ برقی را دارد، بخواهید المنت ها را بررسی کند.
  • ممکن است تکنسین تشخیص دهد که نیاز است المنت ها تعویض شوند.
  • بنابراین لازم است که المنت جدید دقیقا مشابه المنت قبلی باشد. پس با یادداشت کردن مشخصات المنت قبلی شامل قدرت، ساخت، اندازه، شکل و مقاومت، برای خرید المنت جدید اقدام کنید.

خرابی المنت شوفاژ برقی

  1. خاموش شدن مکرر شوفاژ برقی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از دستگاه شوفاژ برقی خود با آن مواجه شوید، خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. در برخی مواقع ممکن است گزینه “خاموشی ایمن” در شوفاژ برقی شما فعال باشد. این گزینه با اتوماتیک خاموش کردن شوفاژبرقی، از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند و اینگونه باعث افزایش طول عمر و محافظت از آن خواهد شد. همچنین ممکن است این مشکل به دلیل خراب شدن هریک از قطعات داخلی یا فرسودگی و پارگی سیم کشی ها و اتصالات شوفاژ برقی رخ داده باشد.

  • اگر گزینه خاموشی ایمن فعال است، می توانید دستگاه را برای چند دقیقه از برق بکشید و اجازه دهید خنک شود.
  • همچنین می توانید این گزینه را غیر فعال کنید.
  • در صورتی که مشکل خاموش شدن شوفاژ برقی مربوط به قطعات یا اتصالات دستگاه باشد، بهتر از تکنسین متخصص آی پی امداد برای رفع آنها کمک بگیرید.
  1. آسیب دیدگی سیم برق شوفاژ برقی

اگر سیم های برق متصل به شوفاژ برقی به دلیل وارد شدن فشار و یا کشیده شدن بیش از حد شل و یا پاره شده باشند، به احتمال زیاد دستگاه عملکرد درستی نخواهد داشت.

  • با توجه به اینکه بررسی سیم های برق نیازمند دانش فنی است، بهتر است از یک تکنسین بخواهید سیم های برق را از نظر پارگی یا سوختگی بررسی کند.
  • همچنین پس از خاموش کردن شوفاژ برقی و خنک شدن آن، پیچ های لبه را باز کنید و سیم های داخلی را نیز بررسی نمایید.
  1. روشن نشدن شوفاژ برقی

اگر شوفاژ برقی شما روشن نمی شود، ممکن است به دلیل ایراد در عملکرد منبع تغذیه دستگاه یا هریک از اتصالات و سیم کشی های آن باشد. خراب بودن کلید روشن/ خاموش دستگاه یا معیوب شدن قطعات داخلی نظیر المنت، ترموستات و … نیز از دیگر دلایل روشن نشدن شوفاژ برقی می باشند.

  • برای حل مشکل روشن نشدن شوفاژ برقی ابتدا باید منبع تغذیه دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که برق به اندازه کافی وارد دستگاه می شود.
  • سپس کابل بیرونی، دوشاخه و سیم کشی های داخلی دستگاه را چک کنید که فرسوده، پاره، آسیب دیده یا قطع نباشند.
  • برای بررسی قطعات داخلی و کلید روشن/خاموش دستگاه نیز توصیه می کنیم از تکنسین های آی پی امداد درخواست کمک نمایید.

روشن نشدن شوفاژ برقی

  1. خراب شدن فن شوفاژ برقی

فن شوفاژ برقی با دمیدن هوای گرم تولید شده توسط دستگاه به محیط، به سریع تر گرم شدن آن کمک می کند. گاهی ممکن است فن به دلیل تجمع گرد و غبار و آلودگی ها، عملکرد درستی نداشته باشد. همچنین استفاده طولانی مدت از شوفاژ برقی و وارد شدن برق زیاد به دستگاه نیز می تواند از دیگر دلایل خراب شدن فن دستگاه باشد.

  • بهتر است به صورت دوره ای فن شوفاژ برقی را نظافت کنید و گرد و غبار روی آن را کاملا تمیز کنید.
  • همچنین پس از مدت زمانی استفاده از دستگاه به آن مقداری استراحت دهید تا از خرابی فن جلوگیری شود.
  1. خرابی ترموستات شوفاژ برقی

ترموستات قطعه ای برای تنظیم دمای شوفاژ برقی است و زمانی که دستگاه تا زمان رسیدن به دمای تعیین شده گرم شود، ترموستات فرمان خاموش شدن را صادر می کند. در برخی مواقع ممکن است این قطعه به دلیل آمپر کشیدن بیش از حد یا استفاده نامناسب دچار خرابی شده و عمل نکند.

  • برای رفع مشکل ابتدا دمای تنظیم شده ترموستات را بررسی کنید و در صورت نیاز دمای آن را بالاتر ببرید.
  • خرابی ترموستات ممکن است با تعمیر حل شود، اما در صورت نیاز باید از تعمیرکار بخواهید این قطعه را بررسی و در صورت نیاز تعویض کند.

برای تعمیر مشکلات شوفاژ برقی از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

اگر پس از عیب یابی مشکلات شوفاژ برقی ترجیح می دهید تعمیر آن را به یک تکنسین با تجربه بسپارید، می توانید از تعمیرکاران متخصص و مجرب آی پی امداد کمک بگیرید. مجموعه آی پی امداد با نیم قرن تجربه در زمینه تعمیر انواع دستگاه های برقی خانگی و گرمایشی، با حرفه ای ترین تکنسین ها همکاری می کند. تکنسین های متخصص مجموعه آی پی امداد از دانش فنی به روز بهره مند هستند و دائما در حال ارتقا اطلاعات خود در زمینه تعمیرات شوفاژ برقی می باشند. شما عزیزان می توانید برای رفع مشکلات شوفاژ برقی خود با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت آی پی امداد ثبت کنید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد خیری اصل 10 اردیبهشت 1403

    سلام عرض و ادب و خسته نباشی علت روشن نشدن مجدد شوفاژ برقی پس از خاموش شدن اتوماتیک

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اردیبهشت 1403

      درود، سوئیچ اتومات کننده دستگاه یا ترموفیوز آن خراب شده است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد