logo logo تعمیرات یخچال در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بوی بد آبسردکن یخچال

بوی بد آبسردکن یخچال
بوی بد آبسردکن یخچال
زمان مطالعه: 9 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بوی بد آبسردکن یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بوی بد آبسردکن یخچال بسیار آزار دهنده است، به همین دلیل در آی پی امداد به انتشار مقاله علت بوی بد مخزن آب یخچال فریزر و ساید بای ساید و نحوه رفع آن پرداخته ایم. مشکل بوی مخزن آبسردکن یخچال همیشگی بوده و چیز جدیدی در یخچال‌های امروزی نخواهد بود. بلکه از گذشته این بو در یخچال و آبسردکن ها به وجود می‌آمد و همچنان نیز آن را در برخی یخچال‌ها استشمام می کنید.

در فصل گرما و تابستان، بو گرفتن آب در یخچال می‌تواند یکی از آزرده‌ترین عوامل باشد و لازم است بدانید که این بو بد از چه منبعی به وجود آمده و از چه طریقی می‌توان آن را از بین برد تا باعث سلب آرامش نشود. دلایل بسیاری در ایجاد بو بد وجود دارند که هر کدام دارای راهکارهایی هستند. پس ادامه مطالب را با آی پی امداد همراه باشید تا به این مطالب مفید دسترسی پیدا نمایید.

کاربران گرامی هرگونه سوالی در زمینه علت بوی بد آبسردکن یخچال فریزر یا ساید بای ساید خود دارید؛ در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باند.

خلاصه ای از نکات مهم مخزن آبسردکن یخچال

بوی بد آبسردکن یخچال از جمله رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای مدل ها و برندهای مختلف یخچال فریزر و ساید بای ساید رخ دهد. در صورتی که به هنگام استفاده از آب درون آبسردکن یخچال بوی بدی از آن استشمام می کنید، به معنای این است که در چرخه عملکرد این بخش مشکلاتی پیش آمده و باید رفع گردد. در این بخش به بررسی علت بوی بد و نحوه رفع آن از آبسردکن یخچال به صورت خلاصه مطالبی را شرح خواهیم داد.

علت بو گرفتن آبسرد کن یخچال
  1. تمیز نبودن آبسردکن یخچال
  2. ماندن آب در آبسردکن یخچال
  3. استفاده از فیلتر آب بی‌کیفیت برای یخچال
  4. نو بودن یخچال یا مخزن آبسردکن
روش های رفع بوی آبسردکن یخچال
  • شستشوی آبسردکن با یک لیوان آب به همراه نصف لیوان سرکه سفید
  • تمیز کردن آبسردکن با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • نظافت آبسردکن یخچال با مقدار کمی وایتکس به همراه یک لیوان آب
  • استفاده از فیلتر با کیفیت نانو
نکات پیشگیری از بوی بد مخزن آب یخچال
  • قرار دادن مواد غذایی با ظروف دردار درون یخچال
  • تمیز کردن منظم آبسردکن یخچال
  • تعویض به موقع فیلتر و استفاده از فیلترهای باکیفیت برای آبسردکن
  • خالی کردن آب آبسردکن در صورت عدم استفاده طولانی مدت از آن

آشنایی با ساختار آبسردکن یخچال

ساختار آبسردکن یخچال

آبسردکن یکی از بخش های پرکاربرد یخچال های امروزی است که از بخش های مختلفی نظیر شیر ورودی آب، فیلتر آب، میکروسوئیچ و محرک مخصوص برخوردار است. فیلترهای مورد استفاده برای آبسردکن ها معمولا از جنس پارچه و کربن می باشد که وظیفه جلوگیری از ورود مواد اضافه به درون آب مخزن را برعهده دارند. از این رو به کمک این فیلترها آب به صورت کاملا شفاف و زلال وارد مخزن آبسردکن یخچال می شود. همچنین فیلترهای مخصوصی وجود دارند که در صورت بالا بودن سختی آب می توان از این فیلترها استفاده نمود.

شیر ورودی آب دارای سیم پیچ هایی مخصوص است و موجب می شود تا آب به درون آبسردکن یخچال آسان تر وارد شود. قطعه ای به نام محرک میکروسوئیچ در محلی که آب از آبسردکن دستگاه خارج می شود تعبیه گردیده است. این مجرک زمانی که فرد لیوان را جهت استفاده از آب به محل مورد نظر فشار می دهد، باعث می شود تا فرمان لازم برای خارج شدن آب صادر گردد. میکروسوئیچی نیز در بخش پشتی اهرم قرار گرفته شده است که در صورت فشار دادن محرک، به سیم پیچ فرمان جریان افتادن آب را اعلام می نماید. آبسردکن ها از یک برد الکترونیکی نیز برخوردار هستند که موجب عملکرد صحیح این بخش می شود.

4 علت بوی بد آب سردکن یخچال

رفع بوی بد آبسردکن یخچال یکی از اصلی‌ ترین دغدغه هایی است که اغلب افراد با خرید یخچال جدید یا آبسرد کن با آن مواجه خواهند شد. گاهی متوجه خواهید شد که آب درون آبسردکن یخچال با بوی بدی همراه است یا مخزن‌ آبسردکن یخچال بوی بدی را از خود تولید می‌کند. تمامی این موارد از مشکلات جزئی هستند که می‌ توان گفت از متداول‌ ترین خرابی‌ ها در یخچال به شمار می‌ آیند. حال، ما قصد داریم تا در این مقاله، رفع بوی بد آبسرد کن یخچال را با ساده‌ ترین روش‌ ها آموزش دهیم و بگوییم چگونه ممکن است این بو در آبسردکن یخچال به وجود بیاید. از علت های مهمی که در بو گرفتن آبسردکن یخچال تأثیرگذار هستند، می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زمانی که یخچال یا آبسردکن جدید باشد.
  2. آب درون آبسردکن مدت زمان بسیار طولانی مانده باشد.
  3. تمیز نکردن آبسردکن یخچال
  4. استفاده کردن از فیلترهای بی کیفیت

این موارد مهم را می‌ توان از اصلی‌ ترین موارد علت بوی بد آبسردکن یخچال دانست.

بو گرفتن آبسردکن یخچال به دلیل جدید بودن آن

بوی بد آبسردکن یخچال جدید امری طبیعی است. زمانی که یخچال نو می‌خرید یا مخزن آبسردکن یخچال را تعویض می‌کنید، امکان ایجاد بو بد در فضا یخچال حاکم است. این بو بد کاملاً طبیعی است و در اغلب یخچال‌های نو وجود دارد و بوی نو بودن دلیل آن است.

  • برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال می‌توانید پس از چندین بار تکرار و تخلیه آب و تعویض، بو بد را از بین ببرید.
  • در این مواقع، با تعویض آب، بوd بد یخچال از بین خواهد رفت.
  • هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید که یخچالتان دچار آسیب شده یا ممکن است این بو تا همیشه باقی بماند.
  • از اسپری و مواد خوشبو کننده استفاده نکنید.
  • ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که به راحتی این بو از بین خواهد رفت.

بوی بد آبسردکن یخچال به دلیل ماندن آب در آن

بو گرفتن آبسردکن یخچال به دلیل ماندن آب در آن

بوی بد مخزن آبسردکن یخچال به دلیل ماندن آب در آن یکی از رایج ترین دلیل ها است. برای درک بیشتر این موضوع به ضرب المثل ( آب که یک جا بماند میگندد) دقت نمایید.

  • اگر از آبسردکن یخچال استفاده نمی کنید، توصیه خواهد شد که آب درون آن را تخلیه کنید.
  • زیرا آب پس از گذشت زمان در آبسردکن، بوی بدی را از خود ایجاد خواهد کرد.
  • آب در داخل آب‌ سردکن پس از گذشت طولانی مدت علاوه بر این‌که بو بد می‌دهد، باعث زرد شدن آبسردکن و تغییر رنگ آن قسمت از بدنه یخچال خواهد شد.

عدم نظافت دستگاه علت بو گرفتن آب در یخچال

یکی از رایج ترین دلایلی که می تواند موجب بو گرفتن آبسرد کن یخچال است، عدم نظافت این بخش به صورت منظم می باشد. برای اینکه از بروز این بو جلوگیری شود، لازم ست تا فضای داخلی یخچال بخصوص آبسردکن به صورت منظم تمیز و ضدعفونی گرد. برای انجام این کار نیز روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تمیزکاری یخچال خود از مواد طبیعی برای انجام این کار استفاده نمایید. جهت تمیز کردن داخل یخچال همیشه بهتر است آن را از برق بکشید. از دیگر نکات مهمی که برای نظافت یخچال مهم است این می‌باشد که مواد را باهم ترکیب نکنید و از پارچه های پنبه ای و نرم استفاده کنید.

استفاده از فیلتر آب بی کیفیت علت بوی بد آبسردکن یخچال

بو گرفتن آبسردکن به دلیل استفاده از فیلتر آب بی کیفیت در یخچال

یکی از علل‌هایی که باعث بوی بد یخچال یا آبسردکن است، تعویض دیر هنگام فیلتر و استفاده از فیلترهای بی کیفیت خواهد بود. این بو بد باعث سلب آرامش از افراد می‌شود و هنگامی‌که در یخچال را باز می‌کنند، بو بد آن‌ها را آزرده خواهد کرد.

  • تصفیه آب دستگاه که کلر آب را از بین می‌برد، باعث جمع شدن آلودگی و میکروب در آن قسمت خواهد شد.
  • برای اینکه آب خالص و تمیز برای آشامیدن داشته باشید، وجود این فیلترها در داخل دستگاه الزامی است و پس از طی مدت زمان طولانی بو بد را از خود استخراج می‌کند.
  • پس توصیه خواهد شد برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال ، به طور ماهانه اقدام به عوض کردن فیلتر یخچال نمایید.
  • فیلتر با کیفیت علاوه بر اینکه تا مدت زمان طولانی کارایی دارد، بو بدی را نیز ایجاد نخواهد کرد و دیرتر قابل تعویض است.
  • تمامی فیلترها دارای تاریخ انقضا یا همان تاریخ مصرف هستند که تا مدت معین شده، فیلتر شما فاسد می شود.
  • اما جالب است بدانید که در برخی اوقات 3 یا 4 ماه دیگر از مصرف فیلتر مانده است که یخچال یا آبسردکن شروع به دادن بو بد می‌کنند.
  • که دلیل آن، کیفیت بسیار پایین فیلتر است.
  • هر چه کیفیت فیلتر پایین‌تر باشد، زودتر خراب خواهد شد؛ به همین دلیل، زودتر بو بد ایجاد می‌شود.
  • بعضی از افراد این مورد را نادیده می‌گیرند و بی توجه از کنار آن‌ها عبور خواهند کرد.
  • همین امر، سبب اختلالاتی در بخچال و فیلتر می‌شود که علاوه بر تصفیه نشدن آب و بو بد، خرابی‌هایی را نیز به دستگاه وارد می‌کند.
  • جلوگیری نکردن از این مورد، هزینه‌هایی را با خود همراه دارد و به سلامت شما نیز آسیب می‌رساند و آب آلوده وارد بدنتان شود.

روش های مختلف برطرف کردن بوی بد آبسردکن یخچال

از آنجایی که بروز مشکل بوی بد آبسردکن یخچال می تواند برای مصرف کنندگان بسیار آزاردهنده و غیرقابل تحمل باشد و همچنین ایجاد میکروب و کپک در این قسمت می تواند موجب بیمار شدن افراد شود، باید در سریع ترین زمان رای رفع این بو و تمیز کردن آبسردکن اقدام نمایید. در ادامه به بررسی روش های ساده ای پرداخته ایم که به کمک آنها می توانید هرگونه بوی بد از مخزن آبسردکن یخچال خود را از بین ببرید.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی سرکه

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی سرکه

یکی از رایج‌ ترین راه‌ها برای رفع بوی بد یخچال یا آبسردکن، شستشوی آن‌ خواهد بود. شستشوی آبسردکن به وسیله سرکه نیز یکی از مواردی است که اغلب افراد با آن آشنایی دارند و تأثیر آن را برای رفع بوی آبسردکن یخچال خواهند دید. سرکه، یکی از موادی است که تأثیر بسیار قوی از خود بر جای می گذارد.

  • شما با استفاده از یک ظرف بزرگ، می‌توانید آن را از آب ولرم پر کنید و سرکه سفید را به آن اضافه کنید.
  • مخلوط آب و سرکه، آبسردکن را تمیز خواهد کرد و بو بد را از بین می‌برد.
  • همچنین، می‌توانید با استفاده از یک پارچه آغشته به سرکه سفید، آبسردکن را تمیز کنید و سپس با آب شستشو دهید.
  • سرکه سفید به دلیل عملکرد و قدرت بالایی که در تمیز کردن دارد، می‌تواند تمام میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در مخزن آبسردکن یخچال از بین ببرد.
  • به شما توصیه خواهد شد این فرآیند را در رفع بوی بد آبسردکن یخچال امتحان کنید.

از بین بردن بوی بد مخزن آب یخچال با جوش شیرین

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی مواد سفید کننده یا جوش شیرین

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی مواد سفید کننده یا جوش شیرین مرسوم است. جوش شیرین، یکی از مواردی است که اغلب در هر آشپزخانه‌ای یافت می شود.

  • در این مرحله، به شدت توصیه می شود که دوشاخه را از پریز بکشید تا یخچال خاموش و از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • شما می‌توانید با استفاده از آغشته کردن پنبه یا پارچه نرم به هر مواد شوینده‌ای که در منزل دارید مانند مایع ظرفشویی، آبسردکن یخچال را با استفاده از مقداری آب و مواد شویند بشویید.
  • در اغلب موارد، دهانه و مخزن آبسردکن دچار کپک خواهد شد؛ پس به خوبی با کف آن را تمیز کنید.
  • پس از انجام این کار، در مرحله بعد می‌توانید ترکیب جوش شیرین با آب ولرم را داخل آبسردکن یخچال بریزید و چندین بار این عمل را تکرار کنید.
  • جوش شیرین تأثیر بالایی در سفید کردن و رفع بوی بد آبسردکن یخچال دارد.
  • اجازه دهید به مدت 10 دقیقه جوش شیرین و آب در داخل آبسردکن بماند تا کاملاً تأثیر ضد عفونی کنندگی خود را به اجرا در بیاورد.
  • در آخر، ترکیبات درون آبسردکن را از آن خارج کنید و چندین مرتبه با آب تمیز آبسردکن را شستشو دهید.
  • اگر بعد از انجام این کارها باز هم مزه آب آب درون سردکن یخچال با بو بد همراه بود، می‌توانید مجدداً این عمل را تکرار کنید تا بو بد از بین رود.

رفع بوی بد مخزن آبسردکن یخچال با شستشوی آب و وایتکس

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی آب و وایتکس

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی آب و وایتکس بسیار دقت میخواهد. از زمان قدیم تا به امروز، این روش قدیمی تأثیر زیادی در نظافت داخل یخچال و رفع بوی بد آبسردکن یخچال دارد که امروزه، تعمیرکاران یخچال برای رفع بوی بد و تمیز شدن (سفید شدن) همچنان این مورد را توصیه خواهند کرد؛ محلول آب ولرم و اندکی وایتکس. این دو ترکیب می‌توانند در تمیز شدن و درخشندگی یخچال بسیار مثمر ثمر واقع شوند. همچنین، لازم است بدانید که وایتکس با قدرت بالایی که دارد، سریعاً باکتری‌های موجود در یخچال و آبسردکن را تار و مار خواهد کرد.

برخی از افراد به دلیل ترس از خراب شدن یخچال خود این اقدام را انجام نخواهند داد ؛ استفاده مقداری بسیار بسیار کم از وایتکس در یخچال، دستگاه شما را بسیار شفاف و درخشنده می‌کند و در رفع بوی بد آب سرکن یخچال شما را یاری می‌دهد تا دیگر از بو بد رنج نبرید.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با استفاده از فیلترهای نانو

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، فیلترها یکی از عواملی هستند که در ایجاد بو بد تأثیر به سزایی خواهند داشت. برای مثال، فیلترهای نانو و تعویض فیلتر به چند عامل بسیار مهم بستگی دارد که عبارت‌اند از:

  • تاریخ انقضاء
  • میزان مصرف
  • کیفیت ورود و خروج آب از مخزن
  • کیفیت فیلتر نانو

این چند عامل مهم را می‌توان در ایجاد بوی مخزن آبسرد کن یخچال تأثیرگذار دانست. پس از انجام تمام مراحلی که در این مقاله گفته شد، به شما توصیه می‌کنیم از فیلتر با کیفیت نانو استفاده کنید تا با خیالی آسوده و به دور از هیچ نگرانی از فیلتر آبسردکن یخچال و آبسردکن تصفیه آب تا مدت‌ها دچار مشکل نشوید.

راهکارهای جلوگیری از ایجاد بوی بد مخزن آبسردکن یخچال

در اکثر مواقع، با رعایت نکردن اصول برخی کارها خودمان باعث طعم بد آب خواهیم شد. بنابراین برای پیشگیری از بوی آبسرد کن یخچال موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • غذاهایی را که در داخل بخچال می‌گذارید، مطمئن شوید که ظروف شما دردار است.
  • ایجاد طعم غذا در داخل یخچال تأثیر مستقیمی در کیفیت آب درون آبسردکن یخچال خواهد گذاشت.
  • پیاز که بسیار بو بد و تندی دارد را هرگز در داخل یخچال نگذارید و چنانچه مجبور به نگهداری آن در داخل یخچال شدید، در داخل پلاستیک قرار دهید.
  • شما می‌توانید پس از طی مدت زمانی، آبسردکن یخچال را از بدنه خارج کنید و آن را با مواد شوینده تمیز کنید و اجازه دهید کاملاً خشک شود و سپس نصب کنید.
  • انجام این کار هر از چند گاهی باعث از بین بردن تمامی میکروب‌ ها خواهد شد و هیچگونه کپک یا قارچی وارد آبسردکن شما نخواهد شد و مزه آب نیز تغییر نمی‌ کند.
  • از ماندن آب درون مخزن آبسردکن خودداری کرده و  در صورت عدم استفاده از آبسردکن، آب مخزن را خالی کنید.
  • فیلتر آب یخچال را به موقع (هر 6 ماه یکبار) تعویض کنید.

نتیجه گیری از بوی بد آبسردکن و راه حل رفع آن توسط آی پی امداد

اگر در منزل یا محل کار خود از یخچال و آبسردکن استفاده می کنید، ابتدا دلیل ایجاد این بو را جستجو کنید که ممکن است است جدید بودن یخچال، استفاده از فیلتر بی کیفیت، تمیز نبودن مخزن آبسردکن یا ماندن طولانی مدت آب درون مخزن باشد. سپس می‌توانید با موارد ساده‌ای که در بالا شرح دادیم و اندکی دقت و تیزبینی در برطرف کردن بوی بد آبسردکن یخچال خود با استفاده از مواد طبیعی نظیر جوش شیرین، سرکه، وایتکس و .. اقدام کنید. برخی از افراد فکر می‌کنند در این مواقع یخچال دچار خرابی شده و باید آن را به یک تعمیرکار یا تکنسین ارجاع بدهند که ما این کار را توصیه نخواهیم کرد؛ بلکه خودتان با استفاده و امتحان این روش‌های ساده سعی در برطرف کردن مشکل و بوی بد مخزن آب یخچال خود کنید.

چنانچه قادر به از بین بردن بوی آبسرد کن یخچال نیستید، می‌توانید با آی پی امداد تماس حاصل فرمایید. نمایندگی مجاز آی پی امداد برای تعمیرات یخچال و تمامی مشکلات مربوط به آن شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. آی.پی امداد با ارائه خدماتی همچون تعمیر یخچال در منزل یا محل مورد نظر شما، می‌تواند راحتی را برایتان رقم بزند. پس دیگر دغدغه خرابی یخچال یا آبسردکن آن را نداشته باشید. در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه، نمایندگان این مجموعه در اختیار شما عزیزان به خصوص شهروندان تهرانی هستند.

4.7/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

11 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • غلامپور 15 آبان 1402

    سلام و خسته نباشید. ساید دوو داریم. حدودا ۳ ماه بعد از نصب طعم آب آبسرد کن و یخساز عوض شد و بوی شبیه بوی خاک میده. تا الان 2 بار فیلتر و مخزن و اتصالات آب عوض شده اما بوی نامطبوع از بین نرفته. آب داخل فیلتر رو چک کردیم بو نداشت، اما لوله آبی که از فیلتر خارج میشه و به مخزن میره، بوی نامطبوع داره. همچنین آب داخل مخزن هم بو میده. به نظرتون مشکل از فیلتره؟ آبسرد کن ساید هم متصل به درب فریزر هست و قابل دسترسی و شست و شو نیست. شرکت نمایندگی گفته اگر این بار تغییری حاصل نشه، باید درب ساید عوض شه. لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 آبان 1402

      درود، این بو مربوط به شلنگ های داخل دستگاه است. منبع آب را خالی کرده و مقداری آب را باز کنید تا خارج شود. پیش از قرار دادن فیلتر نیز آن را شستشو کنید. اگر با انجام هریک از این کارها باز هم بوی بد وجود دارد، باید درب تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • نسیم 13 دی 1401

    سلام. آیا برای منطقه ما که سختی آب خیلی بالاست و آهک و گچ داره ( کرج) و امکان نصب دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید وجود ندارد، خرید یخچال دارای آبسرد کن کاربردی بادوام دارد؟ ممنون اگر پاسخ بدید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 دی 1401

      سلام، فیلترهای موجود در بازار از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیستند که جلوی سختی آب منطقه شما را بگیرند

      پاسخ دادن
  • کاوه 16 خرداد 1400

    سلام وقت بخیر آب سردکن ساید ما مدتی هست همین مشکل بوی نامطبوع رو داره و ما تمام راهکارها از جمله تعویض کل دستگاه تصویه آب و یا تعویض کلیه فیلتر ها و شلنگهای اتصال دستگاه تصویه به یخچال رو توسط کارشناس انجام دادیم ولی متاسفانه با وجود هزینه مالی و زمانی زیاد هیچ تغییری رو هم شاهد نبودیم !!!! واقعا مستاصل شدیم خصوصا توی این فصل گرما و به شدت نیازمند یک راهنمایی کاربردی هستیم ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 خرداد 1400

      سلام، احتمالا فیلترها کیفیت خوبی ندارند و باید از فیلتر اصل استفاده نمایید

      پاسخ دادن
  • رسول عبدالله زاده 05 اردیبهشت 1400

    با سلام بو و طعمی که از اب مخزن آبسرد کن می آید ناشی از جنس مخزن میباشد اگر چنانکه بشود داخل انرا کروم داد البته باید نوع بهداشتی اش باشد حتما مشکل حل خواهد شد ولی تقریبا راحت ترین راه بنده یک نایلون فریزر تمیز داخل مخزن میکنم و آب را درون نایلون فریزر میریزم و درب مخزن را بسته سر جایش قرار میدهم و یکی دو روز یکبار هنگام پر کردن آب نایلون فریزر را عوض میکنم که تقریبا خوب جواب داده است با تشکر

    پاسخ دادن
  • محسن 20 فروردین 1400

    سلام آب سرد کن و یخ ساز ساید من طمع آب متاسفانه تغییر کرده که ناشی از وصل کردن منبع آب ساید به دستگاه تصفیه آب هست حالا راهکارش چیه برای رفع طمع بد آب خروجی چه آب چه یخ دستگاه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 فروردین 1400

      سلام، علت بوی بد در آبسردکن و یخساز ساید شما مربوط به فیلتر ها میباشد و برای رفع این مشکل باید اقدام به تعویض فیلتر ها نمایید.

      پاسخ دادن
  • خانم صفری 20 شهریور 1399

    با عرض سلام و خسته نباشید.یخچال خونه ما ساید دوو هست و الان چند روزی هست که آب ابسردکن بوی بدی داره.لطفا راهنمایی میکنین چطور میشه این بو رو برطرف کرد.ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 شهریور 1399

      با سلام، فیلتر را تعویض نمایید و آب را 1 یا 2 لیوان خالی نمایید. همچنین شیلنگ های متصل به شیر آب را تمیز نمایید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد