logo logo تعمیرات کولرگازی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی

کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی
کار نکردن ریموت کنترل
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی یکی از مسائلی است که می تواند برای کاربران اسپیلت و کولرگازی ها بسیار آزاردهنده باشد. به طور کلی روشن نشدن کولر گازی با کنترل مشکلات زیادی را به همراه دارد و ممکن است کاربر به هنگام مواجهه با آن به دنبال خرید یک کنترل جدید باشد. لازم است بدانید که علت عمل نکردن کنترل کولر گازی را می توان در فاکتورهای مختلفی شناسایی نمود که از جمله این موارد می توان به تمام شدن باطری، خرابی ریموت، خرابی برد کنترل و … اشاره کرد که هریک از این موارد زیر به عیب یابی و بررسی دقیق دارد. از این رو اگر قصد دارید به بررسی علت کار نکردن ریموت کولر گازی بپردازید، در این مقاله از آی پی امداد علت روز این مشکل به همراه راه حل های تعمیر کنترل کولر گازی را برای شما آورده ایم.

کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه علت خرابی یا کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی، در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

علت کار نکردن کنترل کولر گازی به زبان ساده

به طور کلی ریموت کنترل کولرگازی این اجازه را به کاربران می دهد تا تنظیمات دستگاه خود را به راحتی اعمال نمایند. از این رو کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی می تواند برای مصرف کنندگان بسیار آزاردهنده باشد و آنها را با مشکلات زیادی مواجه نماید. در برخی مواقع اطلاع پیدا کردن از علت روشن نشدن اسپلیت با کنترل به افراد این اجازه را می دهد تا بتوانند ایراد دستگاه خود را در منزل رفع کنند و نیازی به تعمیر آن نداشته باشند. در ادامه به صورت خلاصه دلیل کار نکردن کنترل کولر گازی را به همراه راهکار رفع مشکل ریموت برای شما ذکر کرده ایم.

سوال علت و رفع مشکل
دلیل کار نکردن کنترل کولر گازی
  1. اتمام باطری کنترل
  2. خرابی برد کنترل
  3. خرابی برد کولرگازی
رفع مشکل کار نکردن کنترل اسپیلت
  • تعویض باطری
  • عیب یابی و تعمیر برد ریموت
  • تعمیر برد اواپراتور کولرگازی

کاربرد ریموت کنترل از راه دور کولر گازی چیست؟

بخش کنترل از راه دور کولر‌ گازی اساساً توسط دو قسمت ریموت کنترل و برد گیرنده دستگاه کولرهای گازی انجام می‌پذیرد.

در ابتدا به تشریح ست كردن كنترل كولر گازي پرداخته می‌شود.

  • ریموت کنترل کولر‌های گازی از یک قالب پلاستیکی، برد مدار چاپی حاوی قطعات الکترونیکی، فنرهای باتری، کیبورد پلاستیکی، باتری و دیود فرستنده مادون قرمز با لامپ ال ای دی تشکیل شده اند.
  • با توجه به قطعات کم این دستگاه، عیب‌یابی آن نیز می‌تواند آسان تر و بهینه تر باشد.

ریموت کنترل کولر گازی

نحوه عملکرد کنترل از راه دور کولر گازی بدین شکل می‌باشد که وقتی:

  • کلید ریموت کنترلی فشرده می‌شود، آی‌ سی موجود بر روی صفحه برد کنترل، مکان و کد مربوطه به آن را مشخص کرده و سیگنال را به ترانزیستور می‌ فرستد.
  • سپس ترانزیستور که تقویت داده‌ های ورودی را برعهده دارد، دستور صادر شده (کد‌های ارسالی) را تقویت کرده و آن سیگنال را به فرستنده‌ های مادون قرمز ارسال می‌ نماید.
  • البته در میان این فرآیندها قطعه ای به نام کریستال بر روی برد گیرنده متصل می‌ باشد که وظیفه تولید یک فرکانس خاص را بر عهده داشته و وظیفه اصلی آن ایجاد نوسان سازی می‌ باشد.

چرا کنترل کولر گازی کار نمی کند؟

آیا ریموت کنترل کولرگازی شما خراب شده است؟ از کار افتادن و کار نکردن کنترل کولر گازی یکی از انواع مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران کولرگازی ها با این مسئله مواجه می شوند. در این شرایط ریموت کنترل دستگاه کار نکرده و نمی توان عملکردهای مختلف اسپیلت و تنظیمات آن را تغییر دارد. از این رو عملا ریموت کنترل از راه دور کولر گازی بلااستفاده خواهد شد. در این شرایط کاربران معمولا به دنبال این هستند که بدانند علت روشن نشدن کولر گازی با کنترل چیست و چگونه باید اقدام به تعمیر کنترل کولر گازی کنند.

دچار ایراد شدن برد ریموت کنترل، تمام شدن باطری، خراب شدن خود ریموت کنترل و یا قطعات درونی آن و خراب شدن برد دستگاه اسپیلت از دلایل اصلی کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی می‌باشند. در این مقاله قصد داریم تا هریک از این دلایل را به تفکیک توضیح داده و ایراد ریموت را برطرف نماییم.

3 علت علت عمل نکردن کنترل کولر گازی

همانطور که در بخش های قبل ذکر گردید، ریموت کنترل کولر‌های گازی از قطعات ساده تشکیل شده است. بنابراین عیب‌یابی این دستگاه چندان مشکل به نظر نمی‌رسد، اما علت کار نکردن کنترل کولر گازی به چهار بخش تقسیم می‌ گردد:

  1. اتمام باطری کنترل
  2. خراب شدن قطعات برد ریموت
  3. خرابی برد کولرگازی

چرا ریموت کنترل کولرگازی کار نمیکنه

در ادامه مقاله راهنمای رفع مشکل کنترل کولرگازی، به شرح 4 دلیل ذکر شده میپردازیم.

اتمام باطری علت کار نکردن کنترل کولر گازی

با توجه به اینکه برق رسانی دستگاه‌ های ریموت کنترلی توسط باتری‌ های قلمی‌ کتابی و یا باتری‌ های ساعتی انجام می‌ پذیرد، چنانچه باتری‌ ها قدرت کافی را برای برق‌ رسانی (ایجاد جریان) در مدار ریموت کنترل را نداشته باشند، ریموت کنترل عملکرد خود را از دست خواهد داد.

  • اولین گام برای حل این مشکل، تعویض باتری‌ های ریموت کنترلی با باتری‌ های نو و جدید می‌باشد.
  • تست عملکرد ریموت کنترل را انجام داده و اگر ریموت کنترل کار نمود و عملکرد خود را انجام داد، یعنی مشکل برطرف شده است.
  • اگر ریموت کنترل عمل نکرد، باید به بررسی و عیب یابی کولرگازی که در ادامه به توضیح آنها پرداخته می‌شود، بپردازید.

تمام شدن باطی کنترل کولرگازی باعث روشن نشدن کنترل میشود

خرابی برد ریموت علت عمل نکردن کنترل کولر گازی

سوختن هریک از قطعات دیگر برد ریموت کنترل نظیر ترانزیستور و یا آی سی می‌تواند باعث خرابی ریموت کنترل شود. اما راهی برای تست ریموت کنترلی وجود دارد که به صورت زیر می‌ باشد:

  • خرابی هریک از قطعات و اجزای برد نظیر ذغال های روی کیت و خرابی مدار برد می تواند موجب کار نکردن ریموت کولر گازی شود.
  • برای اینکه متوجه شد که آیا کنترل خراب می‌ باشد یا خیر، می‌ توانید آن را در کنار یک رادیو روشن قرار دهید.
  • سپس دکمه کنترل را بفشارید.
  • چنانچه از رادیو صدای نویز و یا خش خش بلندگو به گوش رسید، یعنی ریموت کنترل سالم می‌باشد.
  • چنانچه این امر میسر نگردید، یعنی ریموت‌ کنترل مشکل دارد و خراب است.

خرابی برد ریموت کولر گازی

خرابی برد دستگاه دلیل کار نکردن کنترل کولر گازی

پس از تست ریموت کنترل کولر‌های گازی باید به دستگاه گیرنده، یعنی کولر گازی مراجعه کرد.

  • ابتدا چشمی‌ دستگاه گیرنده را تمیز و کنترل را تست نمایید.
  • چنانچه مشکل عدم عملکرد کنترل برطرف نشد، می‌ توان آن را به برد گیرنده دستگاه نسبت داد.
  • رفع این مشکل توسط تعمیرکار آی پی امداد محقق می شود.

نحوه تست ریموت کنترل از راه دور کولر گازی

برای تست ریموت کنترل کولر گازی می‌ توانید ابتدا دوربین موبایل یا عکاسی خود را روشن کنید. سپس لامپ ال ای دی ریموت کنترل که در جلوی ریموت کنترل قرار دارد را روبروی دوربین‌ های گوشی قرار داده و یکی از کلید‌ها را فشار دهید. حال چنانچه چراغ ال ای دی جلوی کنترل در دوربین روشن شد، کنترل سالم می‌ باشد و اگر چراغ جلوی ریموت کنترلی در دوربین خاموش باشد، ریموت کنترل خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

روش تست ریموت کنترل کولر گازی

علت قفل شدن کنترل کولر گازی

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شود که چرا کنترل کولر گازی قفل شده است؟ یا اینکه چگونه قفل کنترل اسپیلت را باز کنیم؟ قفل شدن ریموت کنترل در بسیاری از مواقع می تواند شما را به اشتباه بیندازد. با فعال شدن قفل ریموت کنترل کولر گازی، دکمه های کاربردی دستگاه عمل نخواهند کرد. دقت داشته باشید که در این موارد معمولا علامت قفل بر روی نمایشگر ریموت نقش می بندد که باید اقدام به باز کردن قفل نمایید. به طور کلی باز کردن قفل ریموت اسپیلت در برندها و مدل های مختلف این دستگاه متفاوت می باشد. اما روش های کلی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را ذکر کرده ایم:

  • فشار دادن دکمه مربوط به قفل ریموت در برخی از مدل های کنترل کولرگازی
  • فشار دادن دکمه های Mode و Temp به مدت 5 ثانیه به صورت همزمان
  • نگه داشتن دکمه های + و – یا Temp به صورت همزمان
  • فشردن دکمه های Timer on و Timer off به مدت 3 ثانیه
  • نگه داشتن دکمه های Swing و Direct به مدت 3 ثانیه

راهنمای ریست کردن کنترل کولرگازی

در صورتی که ریموت کنترل از راه دور کولر گازی شما دچار هنگی شده باشد، برای اینکه آن را به حالت اولیه برگردانید، باید اقدام به ریست آن نمایید. برای انجام این کار می توانید از دکمه ای که در قسمت پایین سمت راست ریموت تعبیه شده است، استفاده کرده و آن را برای چند ثانیه فشار دهید تا دستگاه داده های قبل را پاک نماید. همچنین برای ریست ریموت کنترل کولر گازی در صورت عدم وجود دکمه ریست، می توانید باتری ها را خارج نموده و مجددا درون دستگاه قرار دهید. اگر با انجام این موارد نیز کنترلتان ریست نشد، باید به بررسی مشکلات فنی آن اقدام نمایید.

خلاصه ای از کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی توسط تعمیرکار آی پی امداد

در این مقاله تمامی مشکلات احتمالی که موجب کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی می‌شوند، مانند تمام شدن باطری، خرابی برد ریموت، خرابی برد کولرگازی و خراب شدن ریموت مورد بررسی قرار گرفت. همانگونه که بیان شد، بعضی از مشکلات ناشی از نواقص فنی دستگاه است که رفع آن نیاز به تخصص دارد. اکنون وقت آن است که شما دست به کار شوید و خودتان اقدام به تعمیر ریموت کنترل کولر گازی کنید. در صورتی که موفق به تعمیر ریموت کنترل کولر گازی خود نشدید می‌توانید با آی پی امداد به عنوان نمایندگی مجاز تعمیرات کولرگازی تماس بگیرید.. تکنسین‌ های مجرب نمایندگی مجاز مرکزی آی پی امداد در کوتاه‌ ترین زمان اقدامات لازم را برای بررسی و حل مشکل شما انجام خواهند داد.

4.2/5 - (24 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

120 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محسن ناصری 21 فروردین 1403

    سلام و ادب و احترام من مشکلی ندارم فقط خواستم بسیار تشکر کنم بابت جواب دادن به سوالات و ادبی که در کلام دارین ووقتی که میزارین خسته نباشین ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 فروردین 1403

      درود، با تشکر از همراهی شما دوست گرامی، موفق باشید.

      پاسخ دادن
  • محمد 01 فروردین 1403

    سلام کولر ما علامت CL را نشان میدهد ولی کنترل کولر ما علامت clean را ندارد چیکار کنم ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 فروردین 1403

      درود، فیلترهای کولرگازی کثیف شده‌ اند و باید تمیز شوند که می توانید فیلترهای داخلی و خارجی را شستشو دهید.

      پاسخ دادن
  • سید شهاب الدین شیریان 13 بهمن 1402

    سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. من بعد از چندین ماه خواستم کولر گازی رو روشن کنم. ولی دکمه های روی کولر کار نمیکنن و فقط دکمه claen کار میکند. یعنی فقط با دکمه clean روشن میشه و بعدش هیچ‌ دکمه ای کار نمیکند. روی کنترل کار میکند ولی روی کولر کار نمیکند. مجدد فقط با همون دکمه ی clean خاموش میشود. چه کار کنم؟ دستگاهم fuji هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1402

      درود، برد پنل داخلی، سیم کشی و ریموت کنترل باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • حسن 06 آذر 1402

    سلام ما اسپیلت رو تازه خریدم وبلد نبودم موقع سرماکدام دکمه هارو بزنیم به همین دلیل الان کنترل اسپیلت رو که روی گرما میارم ولی اسپیلت و روشن نمیکنه فقط روی گرما روشن نمیکنه روی بقیه مثل فن یا سرما....روشن میشه ممنون میشم که کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آذر 1402

      درود، شیر برقی چهار طرفه دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • علی روحی 21 شهریور 1402

    سلام خسته نباشید وقتتون بخیر، جناب ریموت کولر گازی من اصلا خاموش نمیشه وقتی دکمه on و off رو میزنم و حتی به اسپلیت هم فرمان نمیفرسته که روشن و خاموش بشه ولی وقتی برق اصلی کولر گازی رو از فیوزش قطع و وصل میکنم، کولر گازی یه ثانیه روشن خاموش میشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 شهریور 1402

      درود، برد اواپراتور، خازن کمپرسور و کیت الکترونیکی ریموت را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • کرامت 08 شهریور 1402

    درود اکثریت کنترل ها بعد یه مدت کار نمیکنن و با فشار هر دکمه عدد 88 با کلیه نشانگرها رو همزمان نشون میدن. علتشو میشه بفرمایید؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1402

      درود، باتری کنترل را تعویض کنید. همچنین باید کنترل باز شده و چربی ها و کثیفی های زیر کیت آن را تمیز کنید.

      پاسخ دادن
  • محمد 19 مرداد 1402

    سلام وقت بخیر کنترل کولر گازی جنرال مکس موقع روشن یا خاموش کردن عمل نمیکنه و بعد از فشار دادن دکمه of وon اعداد ۸۸ ظاهر می‌شود علت چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 مرداد 1402

      درود، ممکن است باتری کنترل به مشکل خورده، زیر کیت برد ریموت چربی گرفته و یا زغال های کنترل خراب شده باشد که باید بررسی گردد.

      پاسخ دادن
      • صفر 04 بهمن 1402

        سلام کنترل من گرمایشش رو صفحه نمیاد

        پاسخ دادن
  • ولی 14 مرداد 1402

    سلام کولر میتسوبیشی ۳۶هزار ریموتش غیر فعال هست. جلوی دوربین کنترل موبایل گذاشتم و چراغش نور داشت. پارسال که نصب کردم، هم اول نصاب خیال کرد کنترل خودش نیست. نمی دونم چکار کرد که کار کرد. امسال که مجدد کولر رو خواستم روشن کنم، با ریموت روشن نشد و با همون دکمه خود کولر روشن کردم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مرداد 1402

      درود، ممکن است کیت الکترونیکی درون برد کثیف شده و یا کنترل با سنسور پایپ پنل کولر گازی همخونی نداشته باشد که باید چک شود.

      پاسخ دادن
  • محمد امین صاحبی 07 مرداد 1402

    سلام وقت بخیر کنترل کولز گازی دسته بچه ام بوده یک روز بعد متوجه شدم که روی صفحه کنترل کولر چیزی نمایش نمیده ولی دکمه روشن خاموش کار میکنه. راهی داره بتونم صفحه نمایش رو دوباره برگردانم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 مرداد 1402

      درود، یک بار کولر را از فیوز برق اصلی قطع و مجددا وصل کنید تا ریست شود.

      پاسخ دادن
  • قاضیانی 29 تیر 1402

    کولر سامسونگ اونم در حالت استند اپ مونده و روشن نمیشه و داخل پنل دکمه خاموش روشن نداره. فقط چراغش روشن هست. باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 تیر 1402

      درود، یک بار کولر را از فیوز اصلی قطع کرده و مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • ناشناس 29 تیر 1402

    سلام و درود خدمت آی پی امداد من کولر پنجره ای گری دارم و کنترلش هم همه کاره اس، تا چند ساعت پیش کنترل به خوبی کار میکرد و هیچ مشکلی نداشت، ولی الان با راهنمایی های شما کنترل رو چک کردم و سالم هم هست بااین وجود با کولرگازی مطابقت نداره، یعنی روی کولر گازی ریموت عمل نمیکنه، از سالم بودن کنترل مطمعنم و تست کردم همه چیش اوکی هستش، ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر از شما و مطالب خوبی که در اختیار ما گذاشتین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 تیر 1402

      درود، سنسور و برد پنل کولر را چک کنید. همچنین باید ریموت کنترل را باز کرده و چربی های روی کیت الکترونیکی آن تمیز شود.

      پاسخ دادن
  • رامین 09 تیر 1402

    سلام خسته نباشید کولر ایستاده midea داریم. وقتی تو کنترلش باطری گذاشتیم، رو یه حالت مونده. یعنی درجش مونده روی ۲۴ و فن و مدش مونده روی auto و هر دکمه ای میزنم، هیچ تغییری نمیکنه و روی کولر هم عمل نمیکنه. ممنون میشم راهنماییم کنین.....

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به سنسور پایپ، باتری ریموت و یا تجمع آلودگی درون ریموت است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • سالار پورطهماسب 05 تیر 1402

    سلام کولر جنرال گلد دارم وقتی رو تایمر میزارم که خاموش شه بعد اون تایم خاموش نمیشه و یه علامتی رو کنترل دیده میشه ولی تایمر روشن شدنش درسته و سر تایم روشن میشه قبلا برد رو بردن تعمیر کردن

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 تیر 1402

      درود، مشکل می تواند از برد یا سنسور پایپ باشد.

      پاسخ دادن
  • وحید عدالتی 31 خرداد 1402

    با سلام، کولر گازی ما جنرال ۳۰۰۰۰ هست. بعد اینکه کولر رو خاموش میکنیم و بعد از چند دقیقه دوباره روشنش میکنیم، روشن نمیشه و باید چند دقیقه اون رو از پریز بکشیم و باطری ریموت در بیاریم تا دوباره روشن بشه. این کار رو همیشه باید تکرار کنیم و درجه ریموت از ۲۳ به ۲۵ میپره. علت چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 خرداد 1402

      درود، سنسور پایپ و برد پنل را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • رجب قنبری 30 خرداد 1402

    درود بر شما مطالب مفید بود اما سوالی دارم کولر بدون ریموت هم روشن میشود؟ چگونه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 خرداد 1402

      درود، داخل پنل کولر یک کلید تعبیه شده است که می توانید از آن برای روشن کردن دستگاه استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • Rrr 14 خرداد 1402

    با سلام واحترام چرا درجه رو کنترل با درجه روی پنل کولر گازی یکی نیستن

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 خرداد 1402

      درود، مشکل مربوط به ریموت دستگاه می باشد.

      پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد